فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان به همراه رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه و اعضای شورای عالی سازمان به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت با رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۵۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، سردار ترابی ضمن تبریک به مناسبت هفته سلامت و آرزوی موفقیت برای دکتر داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و متولیان بهداشت و درمان استان هرمزگان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج به عنوان نهادی مردمی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، همواره پاسدار خاک و جان و خدمتگذارملت عزیز ایران بوده و امروز در کنار این رسالت الهی در تلاش هستیم تا در زمینه بهداشت و درمان هر آنچه که در توان داریم را بکار ببریم تا کمبودها را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به نیاز تقویت سیستم بهداشتی و درمانی در برخی مناطق استان هرمزگان افزود: چنانچه دانشگاه علوم پزشکی مجوزهای لازم را صادر نماید، سپاه امام سجاد (ع) استان آمادگی این را دارد تا در مناطق مورد نیاز استان نسبت به ساخت بیمارستان و هرگونه مراکز بهداشتی درمانی اقدام کند.
دکتر سید حسین داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان دراین دیدار ضمن قدردانی از فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان و هیئت همراه گفت: سپاه پاسداران یار همیشگی مجموعه بهداشت و درمان کشور بوده که خدمات ارزنده آنها بر هیچ کس پوشیده نیست و حضور نیروهای بسیج جامعه پزشکی در کنار سیستم بهداشتی درمانی کشور باعث افتخار و دلگرمی است.
دکترداودی با اشاره به پدافند غیرعامل که مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد افزود: یکی از ارگانهای حیاتی و مهم در پدافند غیر عامل سپاه پاسداران است که می تواند نقش کلیدی را ایفاد کند.
دکتر غلامعباس مومنی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد هم ضمن تقدیر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی با سازمان گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت برنامه های گسترده ای را در راستای خدمات رایگان پزشکی، دارویی و بهداشتی در حال اجرا دارد.
دکتر غلامعباس مومنی افزود: بعضی از این برنامه ها با همکاری نیروی دریایی سپاه و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام‌ میشود.
در ادامه فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در جمع نمازگزاران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تبریک به مناسبت هفته سلامت و اهمیت جامعه پزشکی از قبل از انقلاب، در دوران ۸ سال دفاع مقدس گفت: قبل از انقلاب و در طول جنگ تحمیلی در هرمزگان پزشک نداشتیم و تمامی خدمات درمانی ما توسط پزشکان خارجی با کمترین امکانات انجام می گرفت، و همچنین مراکز درمانی قابل قبولی وجود نداشت، ولی به لطف جامعه پزشکی، اکنون دارای بهترین امکانات درمانی، بیمارستان ها و مراکز درمانی در تمامی استان، حتی مناطق کم برخورداری مثل بشاگرد هستیم که پزشکان متخصص با انگیزه و بسیجی وار مشغول خدمت به مردم هستند.
سردار ترابی افزود: نبود مراکز آموزش عالی در بندرعباس از معضلات بزرگی بود و بعد یک مرکز تاسیس شد، ولی در حال حاضر شاهد مراکز آموزش عالی زیادی هستیم که هر ساله پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی تربیت می کنند که بسیاری از این عزیزان بومی های خود استان و شهرستان های استان هستند که جای تقدیر و تشکر ویژه از مسئولین بهداشت و درمان استان دارد.
وی تصریح کرد: البته نباید فراموش کنیم که هنوز نیازمند پیشرفت و ترقی و ارتقاء خدمت به مردم شریف استان هستیم که مسلما با تلاش، کوشش و همکاری می توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
سردار ترابی در پایان از زحمات دکتر داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پزشکان، پرستاران و کلیه کسانی که در مجموعه بهداشت و درمان استان خدمت میکنند تشکر و قدردانی کرد.
حجت الاسلام حاج سید عباس تقوی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان هم از فرماندهی سپاه امام سجاد (ع)، رئیس و مجموعه سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه هرمزگان، رئیس دانشگاه و کلیه کارمندان دانشگاه تشکر و آرزوی موفقیت، ابراز امیدواری کرد که همواره همکاری های سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی در راستای خدمت رسانی و ارتقاء بهداشت و درمان استان تداوم داشته باشد.
در پایان سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با اهداء لوح و قاب مزین به تصویر حضرت امام خمینی (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب از تلاشها و اقدامات دکتر سید حسین داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تشکر و قدردانی کردند.

ارسال نظرات