در نشست شورای سلامت:

روزشمار برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان اشکذر اعلام شد

در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اشکذر روزشمار برنامه‌های هفته سلامت با شعار «سلامت، برای همه» و با موضوع «پوشش همگانی سلامت، برای همه و در همه‌جا» اعلام شد
کد خبر: ۹۰۰۹۹۵۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان به‌منظور تدوین برنامه‌های هفته سلامت و نیز برنامه‌ریزی برای آگاهی بخشی در خصوص بیماری‌های غیر واگیر به‌ویژه دیابت و فشارخون به ریاست فرماندار اشکذر برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اشکذر در این نشست با اشاره به میانگین ۱۴ درصدی شیوع فشارخون در سراسر استان اظهار داشت: اگرچه مردم این شهرستان از میانگین نرمالی در شیوع فشارخون برخوردارند، ولی این مهم در چند روستا آمار نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد.

دکتر «سید علی اکبر موسوی» روستای «کافی آباد» بخش خضرآباد را به عنوان یکی از این روستا‌ها برشمرد و افزود: در نظر داریم با آموزش مستمر مردم روند ابتلا به فشارخون که به دلیل استفاده زیاد از نمک و مصرف غذا‌های شور به وجود آمده است را کنترل کنیم.

وی اولویت نخست شبکه بهداشت و درمان شهرستان را توجه به مقوله آموزش دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری مردم و شورا‌های اسلامی برنامه‌های آموزشی کنترل و پیشگیری دیابت و فشارخون به‌ویژه در روستا‌ها را آغاز نماییم.

موسوی بابیان اینکه تغذیه سالم، تحرک بدنی، عدم مصرف دخانیات و کاهش استرس مهم‌ترین علل ابتلا به بیماری فشارخون است ادامه داد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی نسبت به پایش و غربالگری خود طی هفته سلامت اقدام نمایند.

هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ۹۷ با شعار «سلامت، برای همه» و با موضوع «پوشش همگانی سلامت، برای همه، در همه‌جا» در سراسر کشور برگزار می‌شود.
ارسال نظرات