خبرهای داغ:
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت تدبیر و امید تاکنون 24 هزار تخت به ظرفیت تخت های کشور اضافه شده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۹۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

تاکنون 24 هزار تخت به ظرفیت تخت‌های کشور اضافه شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا رئیسی در آئین بهره برداری از 60 طرح حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیان کرد: نیمه نخست امسال نیز یک هزار طرح بهره برداری می شود و مابقی طرح ها به صورت مرحله به مرحله بهره‌برداری می شوند.

وی یادآوری کرد: سال های گذشته مسئولان تمایلی به سرکشی از مراکز بهداشتی نداشتند چراکه از دیدن وضعیت ساختمان این مراکز احساس شرم می‌کردند.

وی افزود: سقف و دیواره ساختمان برخی از مراکز بهداشتی تخریب شده یا در حال تخریب بود تا جایی که در یکی از استان‌ها پس از سرکشی، به منظور ایمنی شهروندان مجبور به تعطیلی یک مرکز بهداشتی و ساکن شدن کارشناسان در یک واحد اجاره ای شدیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هم اینک تنها در استان همدان 50 درصد مراکز بهداشتی نوسازی شدند و عمر آنها نیز تا 2 برابر افزایش یافته است.

رئیسی یادآوری کرد: در گذشته سازه‌های به کار رفته در مراکز بهداشتی به گونه ای بود که میانگین عمر بنا تا 25 سال می رسید اما هم اینک عمر بنا تا 50 سال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به طرح های بهداشتی اجرایی شده در صورت ثابت ماندن جمعیت می توان عنوان کرد که تا 40 سال آینده نیازی به اجرای طرح بهداشتی نیست.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: هزینه بالای درمان کمر مردم را خم کرده بود و آنها 68 درصد کل هرینه را از جیب پرداخت می کردند.

رئیسی اضافه کرد: دولت یازدهم با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان پرداختی از جیب مردم را به 38 درصد کاهش داد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تاکنون 24 هزار تخت به ظرفیت تخت های کشور اضافه شده است، تاکید کرد: امروزه چهره بیماری ها، نوع سلامت و نحوه برخورد با بیماران تغییر کرده است و وزارت بهداشت در 25 درصد سلامت مردم سهیم بوده و 75 درصد مربوط به سایر نهادها است.

وی گفت: یک معمار در طراحی ساختمان باید به اندازه پله و نور خانه توجه کند همچنین صنایع کشور پیش از شروع فعالیت و تولید محصول باید پیوست سلامت داشته باشند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بسیاری از مرگ و معلولیت ها ناشی از آلودگی های زیست محیطی است بنابراین همه باید در ایجاد سلامت سهیم شوند.

رئیسی ادامه داد: افزودن شمار تخت های بیمارستانی افتخار نیست بلکه باید زمینه ای را فراهم کرد که بیماری کاهش یافته و نیاز به تخت کمتری باشد.

وی گفت: تمامی روستاهای دارای یک هزار نفر جمعیت دارای خانه بهداشت هستند و پوشش 98 درصدی واکسیناسون بیانگر سهولت دسترسی مردم به امکانات بهداشتی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: ایران در حوزه بهداشت کارنامه درخشانی دارد و تمامی مجامع بین المللی، ایران را کشوری دارای فکر و ایده و پیشرو در زمینه بهداشت می دادند.

رئیسی اضافه کرد: ایران در پوشش همگانی سلامت و کنترل شاخص های بهداشتی جزو کشورهای قوی و دارای رتبه است.

وی ابراز داشت: برای مثال شاخص بروز بیماری سل در جهان 144 مورد به ازای 100 هزار نفر جمعیت است و افغانستان که در همسایگی ایران قرار دارد با 280 مورد بالاترین آمار را در جهان دارد.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان به سل در پاکستان 180 مورد در یکصد هزار نفر و ترکیه 60 مورد است در حالیکه این آمار در ایران 14 مورد ثبت شده و این تعداد اندک نیز وارداتی است.

*نظام سلامت یکی از بهترین تصمیم‌های دولت برای ارایه خدمت به مردم

استاندار همدان نیز در این آیین گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه درمان بیماران را کاهش داد و بیماران و همراهان آنها دیگر دغدغه ای برای تامین هزینه درمان ندارند.

محمدناصر نیکبخت بیان کرد: نظام سلامت در کشور خوش درخشید و می توان این طرح را یکی از بهترین تصمیم های دولت برای ارایه خدمت به مردم دانست.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، دولت تدبیر و امید ماموریت اصلی خود را عملی کرده و خدمات شایسته ای به مردم ارایه داد.

استاندار همدان یادآوری کرد: طبق قانون اساسی دولت مکلف به تامین سلامت جامعه است به گونه ای که بیمار و همراهان آنها هنگام مراجعه برای درمان دغدغه تامین هزینه نداشته باشند.

نیکبخت ادامه داد: در سال های قبل و بعد از انقلاب این دغدغه رفع نشده بود اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم این مشکل به طور کامل رفع شد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح نظام سلامت، پزشکان در دورترین نقاط استان همدان حضور یافته و به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

استاندار همدان گفت: در همین ارتباط هتلینیگ بیمارستان ها و امکانات مورد نیاز برای بهداشت و درمان بیماران و مراجعه کنندگان نیز در همدان به خوبی فراهم شده است.

نیکبخت اضافه کرد: یکی از مصادیق شعار جهانی 'سلامت برای همه و در همه جا' فعالیت های صورت گرفته توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ چراکه با تدبیر وی و حمایت رئیس جمهوری دورترین نقاط کشور نیز به تجهیزات پزشکی مجهز شدند.

وی با عنوان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند جسارت بود، افزود: وزیر بهداشت موانع پیش روی این طرح را با جسارت و شهامت رفع کرد تا جایی که همه مردم و نمایندگان آنها در خانه ملت قدردان تلاش های این وزیر هستند.

در این آئین تمبر اختصاصی جشنواره عمران بهداشت استان همدان رونمایی شد و از خیران حوزه سلامت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات