معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری:
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری شهرستان خداآفرین، گفت: تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی، مرزی و عشایری تا سقف شش میلیارد تومان با کارمزد 6 و چهار درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود
کد خبر: ۹۰۰۹۹۹۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید ابوالفضل رضوی افزود: دستورالعملی نیز به بانک ها در خصوص اخذ سند مالکیت ملکی و زراعی روستایی یا سفته بانکی به عنوان وثیقه در ازای اعطای تسهیلات اشتغال ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر اجرایی شدن این دستورالعمل، ادامه داد: بانک های عامل پرداخت این تسهیلات شامل کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید است.
رضوی با اشاره به اینکه خداآفرین دارای ظرفیت های خدادادی از جمله آب و زمین مستعد کشاورزی است، گفت: جهاد کشاورزی باید در این شهرستان به سمت افزایش بهره وری آب و خاک حرکت کند.
وی با بیان اینکه مطالبه ها و مشکلات مردم به رییس جمهوری منتقل می شود، گفت: اتصال راه آهن جلفا به جمهوری آذربایجان به منظور محرومیت زدایی از شهرستان نیز پیگیری می شود.
رضوی، آذربایجان شرقی را در حوزه صنایع دستی سرآمد کشور دانست و پیشنهاد کرد که نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری دایمی استان در خداآفرین ایجاد شود و دولت نیز از طراحی و راه اندازی آن حمایت کند.
وی با بیان اینکه 2 عنصر زمان و مکان در مسوولیت و ریاست باید مورد توجه مدیران باشد، بر شناسایی مشکلات مردم، اجتناب از مسوولیت گریزی و نیز عمل گرا بودن مسئولان کشور در همه بخش ها تاکید کرد.
رضوی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور 75 درصد مساکن روستایی سنددار است، گفت: هیچ فرد روستایی نباید برای گرفتن زمین جهت ساخت مسکن در نوبت بماند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در پایان با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص اراضی غرق شده در مخزن سد خداآفرین گفت: سدسازی باید با محاسبه انجام شود و روستاییان به عنوان یک عضو تولیدکننده جامعه نباید با از دست دادن زمین کشاورزی به مصرف کننده صرف تبدیل شوند.
وی همچنین از برنامه ریزی دولت برای واگذاری زمین معوض به کشاورزان در جریان طرح های سدسازی خبر داد.
نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تسریع در بهره برداری از نیروگاه برق خداآفرین را خواستار شد.
قلی اله قلی زاده فرسودگی شبکه های برق رسانی و حادثه خیز بودن جاده مرزی را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و بازسازی شبکه برق رسانی و تبدیل جاده مرزی ترانزیتی خداآفرین از فرعی به اصلی را ضروری دانست.
وی در ادامه از مذاکره با 2 شرکت چینی و آلمانی در خصوص احداث راه آهن جلفا به جمهوری آذربایجان خبر داد و افزود: عملیات این طرح در صورت صدور مجوز اجرایی می شود.
فرماندار خداآفرین نیز گفت: خداآفرین با 94 درصد جمعیت روستایی در حوزه زیر ساخت، پوشش اینترنت، تلفن همراه، میزان برخورداری از آسفالت راه روستایی، آب شرب روستاها و واگذاری اراضی ملی به بنیاد مسکن جهت ساخت و ساز روستاها با مشکل مواجه است.
احمدعلی اسدپور از طرح سد خداآفرین به عنوان یکی از طرح های مهم شهرستان نام برد و اهداف اصلی این طرح را حفظ یک میلیارد مترمکعب حق آبه سالانه ایران عنوان کرد.
وی افزود: کانال های پایاب سد خداآفرین جهت آبیاری 12 هزار هکتار از اراضی توسعه و چهار هزار هکتار اراضی بهبود با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
فرماندار خداآفرین گفت: راه اندازی راه آهن جلفا - باکو به عنوان کلید توسعه شهرستان موجب شتاب گرفتن توسعه و استفاده از بازارهای جهانی برای صادرات می شود .

ارسال نظرات