خبرهای داغ:
حاشیه‌های کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری نهاوند؛
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: نرخ بیکاری در همه شهرهای استان تک رقمی و این نرخ تنها در نهاوند با وجود همه ظرفیت‌هایش دو رقمی است.
کد خبر: ۹۰۱۰۰۰۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹

نرخ بیکاری در شهرستان نهاوند دو رقمی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، اولین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در حالی تشکیل شد که گزارش وی حکایت از عملکرد ضعیف مجموعه شهرستان در بحث جذب تسهیلات خوداشتغالی بود.

احمد توصیفیان در این نشست گفت: نرخ بیکاری در همه شهرهای استان تک رقمی و این نرخ تنها در نهاوند با وجود همه ظرفیت‌هایش دو رقمی است.

که البته در این انتقادِ بحق مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در کنار سایر عوامل، انتقاد از بانک‌ها و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت معدن تجارت و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بیشتر بود که چرا نتوانسته‌اند از اعتبارات شناور استان، سهم بیشتری را برای اشتغالزایی شهرستان جذب کند و چرا طرح‌های اشتغالزای نهاوند در سال گذشته کم بود؟

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در مقابل این انتقاد سکوت نکرد و افزود: نهاوند به اندازه همه شهرهای استان طرح اشتغال‌زا در حوزه جهاد کشاورزی به استان معرفی کرده است، اینکه چرا بررسی نشده و یا رد شده‌اند ما را طلبکار می‌کند نه اینکه شما بگویید جهاد کم‌کاری کرده است.

احمد باقری همچنین اظهار داشت: اداره کار استان روی چه حسابی پرونده‌های دامداری نهاوند را رد کرد است؟

وی در اعتراض به این وضعیت افزود: من با یک کامیون پرونده کامل به اداره کار استان مراجعه می‌کنم تا متوجه شوم کم کاری از کجاست؟ و چرا پرونده‌های نهاوند رسیدگی نمی‌شوند و رد می‌شوند؟ و اینکه در نهایت می گویند کم کاری از جهاد کشاورزی شهرستان است.

در ادامه جلسه نیز ‌بانک‌ها بودند که به ‌میدان دفاع از خود آمدند و گفتند ما اگر در پرداخت تسهیلات سخت‌گیری می‌کنیم علت این است که نظارت بر اشتغال طرح‌های معرفی شده داشته باشیم.

 نماینده بانک سینا شهرستان نهاوند در کارگروه اشتغال نهاوند با ابراز نارضایتی عنوان کرد: این همه مشکلات را بر گردن بانک‌ها می‌اندازند اما کسی نمی‌گوید چرا و به چه علت رد می‌شود و پرداخت نمی‌شود؟ چرا بانک‌ها سیبل همه حرف‌ها می‌شوند؟

نماینده پست بانک شهرستان نهاوند نیز در ادامه افزود: برخی طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد وام را چندین برابر اصل هزینه، نجومی درخواست می‌دهند مابقی را برای خرید ماشین و... که ربطی به اشتغال ندارد، هزینه می‌کنند.

نماینده بانک کشاورزی هم در دفاع از عملکرد مجموعه خود گفت: چرا طرح‌ها را بررسی نمی‌کنید؟ که وقتی می‌گویند فلان طرح چرا رد شده دلیل دقیق عنوان شود؛ و اطلاعات غلط به دستگاه‌های اجرایی ندهند.

فرماندار نیز در پاسخ به این به اصطلاح خودمختاری بانک‌ها گفت: تسهیلات را به صاحبان طرح‌هایی که پرونده آنها تایید شده و تکمیل است و مشکل ضمانت و وثیقه ندارند، پرداخت کنند و اگر بازرسین مراجعه کردند، بگویند فرماندار نهاوند خواسته که هر پرونده‌ای تکمیل است و مشکلی ندارد تسهیلات را پرداخت کنیم‌.

در این جلسه که نشستی چالشی بود بسیاری از مسائل چکش‌کاری شد حال باید دید این دفاع مدیریت جهاد کشاورزی از طرح‌های اشتغالزایی که بقول خودش بی‌هیچ دلیلی رد می‌شود، و یا تاکید فرماندار بر اینکه بانک‌ها تسهیلات را به پرونده‌هایی که تکمیل هستند بدهند، می تواند کمکی به کاهش بحران دو رقمی بیکاری نهاوند دهد؟ یا می تواند مسئولان استانی را مجاب کند که نگاه ویژه‌تری به نهاوند داشته باشند؟

در پایان این نشست مقرر شد کمیته فنی استان با اولویت بررسی طرح‌های اشتغالزایی جهاد کشاورزی به زودی در نهاوند تشکیل جلسه دهد و به بررسی دلایل پرونده‌های جهاد کشاورزی که رد شده‌اند بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات