استاندار در نشست گفتگوی بخش خصوصی بالزوم کیفیت بخشی به کالای داخلی بیان اینکه قابليت توسعه صادرات استان تا 20 ميليون دلار وجود دارد گفت: بهبود وضعيت صادرات استان در راستاي حمايت از کالاي ايراني و کاهش واردات است.
کد خبر: ۹۰۱۰۰۵۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
احمدی شناسایی ظرفیت‌ها برای هدفگذاری اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: نگاه ویژه دولت به گسترش فضای کسب و کار، فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.
وی حمایت از کالای ایرانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب رایادآور شد و افزود: باید با در نظر گرفتن حقوق مصرف کننده‌ها برای تحقق این فرمان، رقابت پذیری به عنوان یک اصل در فرایند تولید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار دستگاه‌ها وادارات را ملزم به اجرایی نمودن شعار سال دانست و ادامه داد: البته موانعی در مسیر حمایت از کالای ایرانی وجود دارد که باید با آسیب شناسی و نگاه کارشناسانه این موانع رفع شوند.
استاندار به ضرورت عملیاتی شدن سیاست‌های بخش صادرات غیر نفتی استان اشاره کرد و با بیان اینکه باید حجم این صادرات افزایش یابد گفت: باید ارزش صادرات استان از ۵ میلیون دلار به ۲۰ میلیون دلار افزایش یابد.
احمدی نبود میدان عرضه دام و تره بار را از ضعف‌های زیر ساختی استان عنوان کرد و افزود: در صورت توجه به برخی زیر ساخت‌ها، توسعه‌ی اصولی در سایر بخش‌ها ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند، توسعه‌ی روستایی را از اولویت‌های استان برشمرد.
در این نشست اعضا در باره‌ی چگونگی تحقق اهداف اقتصادی گفتگو کردند.
ارسال نظرات