اختصاص اعتبار برای تولیدگوشت قرمز توسط عشایر کشور

رییس سازمان امور عشایری کشور در دیدار بااختصاص اعتبار برای اجرای زنجیره تولیدگوشت قرمز عشایر کشور برخی خانواده‌های عشایری در مسیر کوچ استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به صورت ۵ ساله برای کمک به تولید و بهره وری عشایر کشور اختصاص داده شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۰۶۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
قندالی آداب و رسوم زندگی عشایری در کنار منظره‌ها و طبیعت زیبای ایران اسلامی را یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری و جذب گردشگران دانست و اضافه کرد:امسال با تصویب کارگروه گردشگری کشور بیش از ۵۰۰ تخته چادر در نقاط عشایری کشور برپا شد.
وی از برخورداری عشایر کشور برای نخستین بار از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود:پیش بینی می‌شود سالانه بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و توسعه مناطق عشایری کشور تخصیص یابد.
قندالی ادامه داد:سالانه باید تا پایان برنامه ششم توسعه ارتقاء شاخص‌ها در مناطق عشایری ۵ درصد افزایش پیدا کند.
وی جمعیت عشایری کشور را یک میلیون و دویست هزار نفر برشمرد و گفت:عشایر با دارا بودن ۹ و نیم میلیون راس دام حدود ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تامین و علاوه بر آن ۴۰۰ هزار تن شیر تولید می‌کنند.
رییس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به اینکه ۲۸ درصد دام سبک کشور در اختیار عشایر است افزود: درجلسه‌ای با مسئولان کشوری و استانی که با حضور جامعه عشایری استان برگزار شد ۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای جبران خشکسالی و کاهش خسارات ناشی از آن به عشایر استان اختصاص یافت.
قندالی از اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسیهلات با نرخ سود ۴ درصد و به صورت زنجیره‌ای برای افزایش تولید و بهره وری عشایر کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت:اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق عشایری، تامین امنیت عشایر در مناطق قشلاقی، ییلاقی و مسیر‌های ایل راهی و ارائه خدمات موردنیاز به جامعه عشایری از دیگر خدماتی است که مقر شده به عشایر استان ارائه شود.
ارسال نظرات