کارشناس فضای مجازی در استان یزد:

دولت در حذف شبکه مجازی بیگانه مصمم نیست/شفاف‌سازی پیام‌‌رسان‌های داخلی؛ قدم اول برای جذب مردم

کارشناس فضای مجازی در استان یزد گفت: استفاده از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم بوده که همان سواد رسانه است که مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید کرده اند.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۰۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، عبدالله مروّتی، کارشناس فضای مجازی، در رابطه با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: کشور‌های توسعه یافته و حتی در حال توسعه دارای شبکه ملی اطلاعات هستند که متاسفانه ایران از این حیث محروم است. اکثر کشور‌ها درصدد این هستند که از پیام‌رسان‌های داخلی یا پیام‌رسان‌هایی که با قوانین آن کشور‌ها هم‌سو می‌باشند استفاده کنند.

وی افزود: در ایران با عدم توجه مسئولین، یک پیام‌رسان بیگانه که هیچ یک از قوانین جمهوری اسلامی را تابعیت نمی‌کند، فراگیر شده که موجب بسیاری از مشکلات فرهنگی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و ... شده است.

مروتی ادامه داد: فضای مجازی امروزی با فضای حقیقی تفاوتی ندارد و تاثیر زیادی بر روی افراد و جامعه خواهد داشت. استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی علاوه بر معضلات اجتماعی در داخل کشور، موجب کمک مالی بسیار زیاد به سازندگان این شبکه‌ها می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ حریم خصوصی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی حفظ خواهد شد. از مزایای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، امکان بررسی و پیگیری جرائم مجازی است. کانال‌هایی که اعتقادات مردم و فرهنگ جامعه را هدف قرار بگیرند به سادگی قابل شناسایی بوده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: درآمد حاصل از پیام‌رسان داخلی برای جوانان همین کشور هزینه خواهد شد. استفاده از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم بوده که همان سواد رسانه است که مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید کرده اند که سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببرید، اما متاسفانه دولت‌مردان هیچ قدمی در این راستا بر نداشته اند.

عبدالله مروتی در خصوص اشتیاق مردم به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی بیان داشت: قدم اول برای جذب مردم به سمت فضای مجازی داخلی، شفاف‌سازی است. باید برای مردم از پیام‌رسانی که استفاده می‌کنند مطلع شوند و اهداف آن را در نظر بگیرند که تجربه نشان داده هرگاه در خصوص اهداف پشت پرده ابزار بیگانه شفاف سازی شده است، مردم با درک و فهم بالای خود از آن دست کشیده اند. در هر صورت باید گفت: بالا بردن سطح آگاهی و سواد فضای مجازی مردم، بهترین مشوق برای حضور آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی داخلی است.

وی در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: از مسئولین تمنا دارم تا در بالا بردن سواد رسانه‌ای و فضای مجازی مردم قدم بردارند که اگر غیر از این عمل شود در آینده شاهد آسیب‌های بسیاری به جامعه تا حد فاجعه خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار