جلوگیری از مهاجرت با طرح روستا تعاون در نکا

علیزاده: طرح روستا تعاون با جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه تلاش دارد تا با ایجاد اشتغال در روستاها، نرخ بیکاری در مناطق محروم و روستایی را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۱۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیاوش علیزاده در حاشیه برگزاری نخستین همایش مروجین تعاون و اشتغال مناطق روستایی در سالن فرمانداری نکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تعاون روستا طرحی برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در روستاها است و افراد ساکن در روستاها از اشتغال مناسب بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: طرح روستا تعاون با جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه تلاش دارد تا با ایجاد اشتغال در روستاها، نرخ بیکاری در مناطق محروم و روستایی را کاهش دهد.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه توانمندسازی روستاییان در اجرای این طرح از اهداف اصلی و مهم است؛ یادآور شد: امیدواریم دهیاران و شوراها کمک‌کار مهم ما در این طرح بوده و با اجرایی کردن آن درآمد روستاییان افزایش یابد.

این مسؤول بیان کرد: اجرای طرح تعاون روستا در سال گذشته از طریق برنامه معاونت ریاست جمهوری ابلاغ شده است که سهم استان مازندران 46 تعاونی روستا بوده است و از سال گذشته تاکنون تلاش فراوانی برای اجرایی شدن این طرح در استان انجام گرفته است.

علیزاده گفت: اجرای طرح تعاون روستا در 46 روستای مازندران از نیمه دوم سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و تاکنون در 39 روستا اجرایی شده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین زحمت تولید با روستاییان به عنوان نیروی مولد است و از حداقل‌ها محروم هستند، یادآور شد: این افراد توانمند روستایی با توجه به تلاش و کوششی که انجام می‌دهند، از رفاه و تسهیلات کمتری برخوردارند و تعاون روستا تلاش دارد تا این بخش را پر کند.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: در بعد اقتصادی بزرگترین شاخص توسعه، توسعه مشارکتی است و لذا هر چه مشارکت افراد افزایش یابد به همان نسبت هم می‌توان به اقتصاد پویا و توانمند امیدوار بود.

این مسؤول افزود: توسعه در گرو مشارکت است و لذا باید دهیاران و شوراها به عنوان افراد اثرگذار در روستاها در این بخش تلاش و همت بیشتری انجام داده و برای توسعه اقتصادی روستاها و رونق اقتصادی تلاش کنند.

علیزاده اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما بیکاری و هدررفت منابع و اقتصاد است و بیشتر زمین‌های ما با کار انفرادی هدر رفته و به نتیجه مثبت و درآمد کافی نمی‌رسد.

وی گفت: باید در روستاها کار مشارکتی و توجه به کار تعاونی را گسترش داده و همه با هم برای رونق و توسعه اقتصادی گام برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار