خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

جایگاه عدالت در آموزش حفظ شود/جداسازی آموزش توسط مافیای قدرت

حکیم زاده عنوان کرد: عدالت یعنی اینکه دانش آموز در محروم ترین مناطق کشور، همان قدر آموزش ببیند که دانش آموز پایتخت با بهترین شرایط در حال یادگیری همان آموزش ها می باشد.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۸۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و‌پرورش در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استاندار و با حضور مسوولان و‌مدیران استانی برگزار شد بیان کرد: قزوین ویژگی های خاصی دارد و بر اساس تنوع قومیتی می توان قزوین را نمونه کوچکی از ایران دانست که جامعه ای متکثر فرهنگی است.
وی گفت: شورای آموزش و پرورش استان یکی از مهم ترین قانون های امر تعلیم و تربیت است و این قانون به زبان ساده می گوید که آموزش و پرورش به مردم تعلق دارد و اگر قرار است تعلیم و تربیت در جامعه اجرا شود قطعا تعامل و مشارکت دستگاه ها را می طلبد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و‌پرورش اظهار کرد: باید دغدغه همه دستگاه های استان این باشد که برای ۲۳۰ هزار دانش آموز استان باید چه کار کرد و نباید تصور کرد آموزش و پرورش به تنهایی باید به بحث تعلیم و تربیت بپردازد بلکه تعامل و همکاری همه دستگاه ها الزامی است.
حکیم زاده عنوان کرد: با نگاه تخصصی تر به موضوع درمی یابیم کشوری که بخواهد راهی به سوی توسعه پیدا کند، چاره ای جز سرمایه گذاری بر روی آموزش و پرورش ندارد.
وی افزود: در بحث موضوع پیش دبستانی طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون مصوب ۶۹۹، پیش دبستانی به دوشکل دولتی و غیردولتی اداره خواهد شد به همین جهت دولت تمهیداتی برای آموزش در مناطق محروم و دو زبانه اندیشیده که در صورت اداره از هر دو طریق، آموزش های بنیادین برای این گروه سنی وجود داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و‌پرورش تصریح کرد: همخ ما به دنبال ایجاد حداکثر فرصت برای کودکان پیش دبستانی هستیم و یکسال سرمایه گذاری در پیش دبستانی ۲۰ برابر سرمایه گذاری در مراکز عالی آموزشی است. باید آموزش و فرصت کلاس رفتن برای کودکان را ایجاد کنیم.
حکیم زاده با اشاره به بحث کیفی آموزش اضافه کرد: در بحث کیفی مسلما باید فرصت های یاددهی فراهم کنیم که این امر همراه با عدالت باشد. عدالت یعنی اینکه دانش آموز در محروم ترین مناطق کشور، همان قدر آموزش ببیند که دانش آموز پایتخت با بهترین شرایط در حال یادگیری همان آموزش ها می باشد.
وی مطرح کرد: اینکه ۹۸ درصد دانش آموزان ما به مدرسه می روند مهم نیست مهم آموزش و کیفیتی آموزشی است که به دانش آموز داده می شود اما متاسفانه مافیای قدرت، با تبلیغات گوناگون موجب جداسازی آموزشی در جامعه می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: امیدواریم که آموزش و پرورش به عنوان یک تخصص شناخته شود و اجازه داده شود تا اصحاب تعلیم و تربیت بدون هیچ دخالتی از سوی دیگران، به امر آموزش بپردازند.
حکیم زاده ضمن تقدیر از قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نگاه دقیق، کارشناسی و دانش تربیتی و تدبیر و کاردانی از ویژگی های مدیرکل آموزش و پرورش است که توانسته در رشد شاخص های تربیتی و آموزشی با همکاری فرهنگیان کمک شایانی به امر تعلیم و تربیت در استان نماید.
وی در ادامه اظهار کرد: در پیش دبستانی تولید محتوا نداریم بلکه فقط چارچوب استانداردی در این زمینه تعریف شده و طبق آن پیش می رویم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و‌پرورش خاطرنشان کرد: در بحث آزمون ها، حریم دانش آموزان و معلمان و مدارس ما مورد بی احترامی واقع شد که باید تکریم معلمان و سایر عزیزان را بجا بیاوریم و تلاش کنید تا با پوشش صد درصدی استان قزوین مقام صدر در دوره پیش دبستانی را کسب نماید.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار