به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت همایش تغذیه ویژه کارکنان سپاه سلمان در شهرستان زاهدان با همت معاونت بهداری سپاه استان برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۸۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، با هدف ارتقاء سطح سلامت کارکنان سپاه سلمان و نیرو‌های وظیفه با همت معاونت بهداشت و درمان سپاه سلمان همایش یک روزه تغذیه در فاطمیه سپاه سلمان با حضور کارکنان و نیرو‌های وظیفه برگزارشد.
دکتر شهرکی متخصص تغذیه واستاد دانشگاه با تبریک اعیاد شعبانیه وگرامی داشت هفته سلامت با اشاره به این مطلب که در حوزه سلامت اگر فرهنگ مردم را در باب تغذیه تغییر ندهیم، هیچ وقت موفق نمی‌شویم؛ گفت: باید در این حوزه آگاهی‌های لازم به افراد داده شود تا بتوانند سلامت خود و اطرافیانشان را حفظ کنند.
وی مطالبی در خصوص دیابت، نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل عوارض دراز مدت دیابت و توصیه‌هایی در خصوص کنترل وزن و چاقی ارائه و افزود: دیابت به بیماری اطلاق میگردد که در آن با افزایش قند خون مواجه هستیم و به انواع مختلفی از جمله دیابت بی مزه و ملیتوس و دیابت بارداری تقسیم می‌شود، وزن بالا، تغذیه نامناسب، سابقه خانوادگی، نداشتن فعالیت بدن. از عوامل مستعد کننده فرد برای ابتلاء می‌باشد.
متخصص تغذیه در استان چربی خون، فشار خون، چاقی و وزن کم را از عواملی که سلامت را تهدید می‌کنند برشمرد و اظهارداشت:. فرد سالم، فردی است که ازنظر جسمی روحی و روانی در حالت متعادل باشد.
وی بیان کرد: امروزه با توجه به مصرف غذا‌های فست فودی و تغذیه نا سالم متاسفانه سلامت خود را به خطر انداخته ایم.
شهرکی با تاکید بر این مطلب که الویت اول ما در بحث سلامت باید پیشگیری باشد افزود: پیشگیری باید از اوایل زندگی صورت گیرد وامروزه به دلیل سبک زندگی نامناسب ویا تغذیه غلط مادر در دوران بارداری نوزادان دچار بیماری می‌شوند.
این مسئول گفت: ارتباط مستقیمی بین بیماری‌های عروقی قلبی با تغدیه نامناسب در زمان بارداری و کودکی نوزاد وجود دارد که بهترین راه کار غلبه بر بیماری تهدید کننده سلامت آغاز ورزش از سنین پائین می‌باشد
وی تصریح کرد: ورزش و رژیم غذایی مناسب دو راه کار مهم برای حفط سلامت در افراد می‌باشد وافرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند باید روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی داشته باشند.
ارسال نظرات