رحیمی:هویت به نقش سرباز با همایش‌های تکریم از آنها همراه با 9 همایش دیگر داریم که همایش نخست 6 اردیبهشت ماه در مازندران و دومی 29 اردیبهشت ماه در تهران با عنوان "فردوسی شکوه ایران" و سپس در اصفهان، تبریز، فارس، مشهد و کرمانشاه را داریم.
کد خبر: ۹۰۱۰۲۱۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قاسم رحیمی در نشست خبری هماهنگی نخستین یادواره 3 هزار و 300 شهید ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران اظهار کرد: این یادواره در 6 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای جویبار با حضور نماینده ولی فقیه در ارتش، رئیس عالی سازمان بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور همچنین به همت تیپ 230 گرگان، خانه سرباز ایران، بنیاد شهید، شهرداری و شورای شهر و هیأت رزمندگان جویبار برگزار می‌شود.

وی افزود: علت برگزاری این یادواره در جویبار به این علت است که هم سازمان‌ها و نهادهای جویبار داوطلب برگزاری این مراسم در جویبار بودند و اعلام آمادگی کردند و دلیل آغاز این یادواره از مازندران نیز این بود که در استان یگان نداریم در حالی که شهدای زیادی داریم و نتوانستیم دیدار زیادی با خانواده شهدای ارتش داشته باشیم و علاوه بر آن در مازندران به نسبت جمعیت، شهدای زیادی داریم.

دبیر یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران گفت: دو فرمانده لشکر به نام‌های شهید آب شناسان و نیاکی از خطه مازندران برخاستند که از شهدای شاخص ارتش هستند.

رحیمی بیان کرد: در کشور 540 خلبان ارتش داشتیم که 360 تن از آنها به شهادت رسیدند و تعداد قابل توجهی از خلبانان از شهدای مازندران هستند و همه اینها از دلایل برگزاری نخستین یادواره شهدای ارتش در مازندران است.

مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران با بیان اینکه سربازان در تمام عملیات‌های آفندی و پدافندی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: حدود 3.5 میلیون سرباز در دوران دفاع مقدس داشتیم که 2.5 میلیون نفر در ارتش خدمت می‌کردند و بقیه آنها پاسدار وظیفه در سپاه، وزارت دفاع و ژاندارمری بودند.

وی تصریح کرد: نقش این سربازان، زیاد در جنگ دیده نشده است و برخی از سرداران معتقد هستند که نقش خیلی از ارتشیان نیز در جنگ دیده نشده است.

رحیمی ادامه داد: هویت بخشیدن به نقش سرباز است که همایش‌های تکریم از آنها را برنامه‌ریزی کردیم و 9 همایش دیگر داریم که همایش نخست 6 اردیبهشت ماه در مازندران و دومی 29 اردیبهشت ماه در تهران با عنوان "فردوسی شکوه ایران" و سپس در اصفهان، تبریز، فارس، مشهد و کرمانشاه را داریم.

دبیر یادواره شهدای ارتش و آیین نکوداشت مقام سرباز در مازندران اظهار کرد: 252 شهید پایور و 2 هزار و 793 شهید سرباز وظیفه در مازندران در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و یادواره 3 هزار و 300 شهید سرباز استان با احتساب شهدای ژاندارمری است.

مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی 46 هزار سرباز نیروی زمینی به شهادت رسیدند که 36 هزار شهید سرباز وظیفه بودند.

وی در پایان گفت: برای سال‌های آینده نیز هر شهرستانی از مازندران که داوطلب میزبانی باشد، پذیرا هستیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها