یادداشت/

خانواده، واژه ای که در جوامع غربی مدفون شده است

اعتیاد، بیکاری و نیز فقدان خانواده باعث شده است جوان غربی روی به بی بند و باری و هرج و مرج آورد و خانواده نیز جایگاه واقعی خود را از دست بدهد.
کد خبر: ۹۰۱۰۲۳۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
نبود روابط مستحکم خانوادگی و نبود اعتقادات دینی و مذهبی بنیان خانواده‌های اروپایی و آمریکایی را با چالشی جدی روبرو ساخته است، چالشی که می‌رود تا آهسته آهسته نابودی دنیای غرب و خانواده غربی را محقق سازد.

امروز جوانان اروپایی و آمریکایی نه تنها هیچ احساس مسئولیتی نسبت به واژه مقدس خانواده ندارند بلکه در میان خانواده بودن و در کنار افرادی، چون پدر و مادر بودن را نیز تجربه نمی‌کنند.

جوانان غربی با خلاء در فرهنگ خود روبرو شده اند و فرهنگ پوچ و بی هدف دنیای غرب انان را به سوی نابودی فرا خوانده است.

آمار بالای رشد اعتیاد در کشور‌های غربی و نیز امار بالای ابتلا به بیماری‌های آمیزشی در این کشور‌ها خود دلیلی بر این مدعاست که فرهنگ غرب نتوانسته است آینده‌ای روشن پیش روی جوانان اروپا و آمریکا قرار دهد.

اعتیاد، بیکاری و نیز فقدان خانواده باعث شده است جوان غربی روی به بی بند و باری و هرج و مرج آورد به گونه‌ای که امار‌های سالیانه نشان می‌دهند تعداد بالای خودکشی‌ها و نیز درگیری‌های مسلحانه در کشور‌های غربی به دلیل وجود ناهنجاری‌های ذهنی و اخلاقی افراد مرتکب جنایات بوده است.

از طرفی با آزادی قانون‌های بی بند و باری و نیز آزادی همجنس بازی در کشور‌های پر ادعای دنیای غرب از جمله انگلستان و آمریکا راه برای نابودی جوانانی که خود را در فرهنگ از درون تهی غرب قرار داده اندهموار ساخته است، جوانانی که نه تنها امیدی برای آینده خود ندارند بلکه در زمان حال خود نیز گرفتار شده اند، این در حالی است که در فرهنگ غنی اسلام نه تنها یک جوان از زندگی خود مایوس و نا امید نخواهد شد بلکه با نگرشی رو به آینده و با قلبی سرشار از اطمینان به سوی پیشرفت و تعالی قدم بر می‌دارد آنگونه که جوان ایرانی در تمامی زمینه‌های علمی و فرهنگی جهان سرآمد سایر جوانان بوده است.

امروزه جوانان ایرانی با رویکردی دینی و حول محور توکل به خداوند قدم بر می‌دارند و با فرهنگ غنی اسلام نه تنها همانند جوان دنیای غرب درگیر افسردگی‌ها و بیماری‌های حاصل از آن نشده اند بلکه منبع امیدی برای سایر جوانان ملل‌های جهان هستند.

جوانان ایرانی در شرایطی که جوان اروپایی و آمریکایی آینده‌ای نمی‌تواند برای خود ترسیم نمایند روز به روز شکوفا‌تر و شاداب‌تر از روز‌های گذشته به دنبال عمران و آبادانی میهن خود می‌باشد و این نشات گرفته از روحیه جهاد وار جوان ایرانی است، جوانی که فرهنگ ایثار و شهادت را در کارنامه پدران خود مشاهده نموده است و با چنین فرهنگی رشد یافته است، جوانی که همانند نسل اول انقلاب اسلامی در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های قرآن کریم قدم بر می‌دارد و از مسیر خود منحرف نخواهد شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار