حجت‌الاسلام و المسلمین حسن بیات در دیدار مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در ترویج سنت حسنه وقف باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۰۲۴۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن بیات در دیدار مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در ترویج سنت حسنه وقف باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به حوزه‌های علمیه و توسعه و گسترش آن است.

وی با اشاره به اینکه سهم حوزه‌های علمیه از موقوفات بسیار ناچیز است، بیان کرد: نیت‌های واقفان باید به سمت وقف‌های حوزوی هدایت شود.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه استان زنجان باتاکید بر تشکیل انجمن یاوران وقف در همه استان‌ها گفت: تشکیل انجمن باید با مشارکت فعال مدیریت حوزه علمیه زنجان، رؤسای حوزه، اساتید و طلاب استان انجام شود و این افراد اقدامات درخوری در زمینه ترویج سنت حسنه وقف انجام دهند.

بیات در ادامه یکی از راه‌های گسترش سنت حسنه وقف را وقف مشارکتی اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم این نوع وقف را در جامعه فرهنگ سازی کنیم، آثار خوبی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی همچنین به آمادگی حوزه‌های علمیه در راستای ترویج و گسترش سنت حسنه وقف اشاره کرد و افزود: برای اینکه حوزه‌های علمیه بتوانند استقلال خود را حفظ کرده و طلاب با فراغ بال در زمینه مسائل و مباحث دینی و حوزوی به مطالعه و پژوهش بپردازند، باید درآمد پایدار برای آنها ایجاد شود.

 

ارسال نظرات