حمایت از کالای ایرانی وظیفه همگانی

مدیر بانک سپه استان چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت از کالای ایرانی وظیفه همگانی است و هر فرد باید به نوبه خود در برای دست یابی به این مهم قدمی محکم بردارد.
کد خبر: ۹۰۱۰۳۳۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیح استان چهارمحال و بختیاری؛ شجاعی مدیر عامل بانک سپه استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی به نام حمایت از کالای ایرانی؛ اظهار کرد: ایجاد کارگاه، کارخانه و پروژه‌های مختلف باید توجیه اقتصادی را دارا باشند و سرمایه‌گذار باید با تجزیه و تحلیل، بررسی دقیق و آینده نگری جلوی ضرر و زیان های احتمالی در آینده را بگیرد.

وی با بیان اینکه اساس کار بانک حمایت تا دقیقه ۹۰ از تولیدکنندگان است عنوان داشت: اگر تا آخرین مرحله از تولید کنندگان حمایت شود قطعا دچار تزلزل نخواهد شد پس وظیفه بانک حمایت تا دقیقه ۹۰ است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت های بانک سپه در توسعه صندوق ملی و اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی شعار سال ۹۶ از سوی مقام رهبری مدظله العالی بوده است که بانک سپه در راستای اجرایی و عملیاتی کردن آن توانست در چهارمحال و بختیاری بالاترین تسهیلات استان که بالغ بر 36 درصد است را پرداخت نماید.

شجاعی با تاکید بر اینکه متولی امر معرفی افراد به بانک برای دریافت تسهیلات جهت ایجاد کارگاه،کارخانه و دیگر طرح ها در استان جهاد کشاورزی ، اداره کار و تعاون ،صنعت معدنوتجارت می‌باشند گفت:  این ارگان ها افراد را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می‌کنند که بانک سپه به منظور حمایت از تولید کنندگان سعی داشته تا بیشترین همکاری را با دستگاه ها و افراد داشته باشد که تا کنون به این اشخاص بدون نوبت تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر بانک سپه استان با بیان اینکه هر پروژه باید طرح توجیهی داشته باشد، افزود: بانک سپه بانکی تجاری می باشد و ما سعی کرده ایم با تمام توان برای حمایت و رفع مشکل صنایع استان قدم برداریم.

وی تصریح کرد: بانک سپه حامی کالای ایرانی است و علاوه بر آن اگر تولید کننده داخلی نیازمند وارد کردن مواد اولیه از دیگر کشورها باشد ما قطعا برای کمک به آن پیش قدم خواهیم بود و همچنین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین می‌خواهیم کرد.

پرداخت تسهیلات با سود 7 درصد

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دست تولید کننده داخلی را در زمان روبه رو شدن با مشکلات باید بگیریم، خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات ویژه کالای ایرانی سقف مشخص نشده است و به میزان نیاز تسهیلات پرداخت خواهد شد.

شجاعی با اشاره به سیستم کارا گفت: هر تولیدکننده که در سیستم کارا ثبت نام کند می تواند از تسهیلات با سود ۷ تا ۱۲ درصد بهرمند شود.

وی افزود: در سیستم کارا به ایجاد اشتغال در مناطق محروم توجه ویژه ای شده است و به افرادی که در مناطق محروم و کمتر برخوردار طرح اقتصادی ایجاد کنند تسهیلات با کمترین سود پرداخت خواهد شد.

بانک پویا جامعه پویاتر در پی دارد

شجاعی با بیان اینکه بانک هرچه پویا تر باشد جامعه پویاتر را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: بانک‌ها باید همگام و همراه باشند و باید از تولیدگنندگان حمایت کنند که بانک سپه در سال 95 بیش از 24  درصد تسهیلات پرداخت کرده است که این میزان در سال ۹۶ به ۳۶ درصد افزایش یافته است.

کمبود نیروی انسانی در بانک سپه

مدیر بانک سپه استان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در استان گفت: کمبود نیرو در بانک سپه استان وجود دارد و دولت مسئول تصمیم گیری در این خصوص می‌باشد.

وی با بیان اینکه 30  شعبه بانک سپه در استان چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است عنوان داشت: این تعداد شعبه پاسخگو نیاز استان نیست و در برخی مناطق افتتاح شعبی از بانک سپه ضروری است ولی برای ایجاد این شعب نیازمند مجوز از بانک مرکزی هستیم .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد دو شعبه به مرکز داده شده است گفت:  سال گذشته بانک سپه نه نفر استخدامی داشته اما همچنان کمبود نیروی انسانی در استان قابل مشاهده است و با وجود اینکه بانک سپه یکی از بانک‌های اولیه در کشور است بازنشسته شدن تعداد زیادی نیروی کار را در پیش رو خواهیم داشت که این مهم کاهش نیروی انسانی را در پی دارد.

افزایش ۶۰ درصدی پرداخت وام ازدواج

شجاعی با بیان اینکه طرح وام ازدواج نسبت به سال ۹۵ افزایش  ۶۰ درصد را داشته است، عنوان داشت: در طرح ظربتی  پرداخت وام ازدواج، بانک سپه استان توانسته در طول یک ما یک هزار و ۲۰۰ مورد وام پرداخت کند و می‌توان با اطمینان گفت در بانک  سپه وام ازدواج در نوبت قرار نمی‌گیرد و فورا به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات