خبرهای داغ:
دبیر همایش بین‌المللی بینات مطرح کرد

ایجاد تبادلات مطلوب میان شاعران مسلمان در زمینه شعر آئینی

دبیر همایش بین‌المللی بینات گفت: برگزاری این همایش علاوه‌بر اجتماع شاعران مسلمان و پرداختن به شعر آئینی، تبادلات خوبی نیز در زمینه مفاهیم و چگونگی شعرخوانی داشته‌است.
کد خبر: ۹۰۱۰۳۶۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
ایجاد تبادلات مطلوب میان شاعران مسلمان در زمینه شعر آئینی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حامد حجتی در محفل شعر کریمه که امشب در سالن جلسات کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر استفاده از معارف نورانی کلام‌الله مجید و ادغام آن با هنر اظهار کرد: در طول برگزاری ۳۵ دوره از مسابقات، امسال برای نخستین‌بار است که باب ورود شعر باز شده است.

دبیر همایش بین‌المللی بینات با بیان اینکه همایش بین‌المللی بینات تحت عنوان قرآن کریم در آیینه شعر ملل مسلمان برگزار می‌شود، افزود: همایش مذکور با حضور شاعرانی از کشور‌های مسلمان برگزار می‌شود که اکنون نیز تعدادی از این افراد در جلسه حضور دارند.

وی با تأکید براینکه در راستای برگزاری این همایش از بزرگان شعر توحیدی، چون استاد مجاهدی و استاد اخلاقی استفاده شده است، تصریح کرد: در روز گذشته و در این همایش که در سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، از فراخوان آثار همایش بینات برای سال آتی رونمایی شد.

حجتی همایش بینات را آغازی برای یک حرکت گسترده دانست و ابراز کرد: این همایش که به همت آقای محمدی و پیگیری‌های ایشان رخ داده‌است، در واقع رویدادی است که برای باز شدن دهلیز‌های تودر تو معارف قرآنی صورت می‌گیرد.

دبیر همایش بین‌المللی بینات با اشاره به برگزاری محفل شعر کریمه در محضر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: شب دوم این همایش به نام این حضرت متبرک شده که به امید خدا و با مدد ایشان بارقه‌هایی در شعر ادب ملل مسلمان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه که نورانی‌ترین نکته در آغاز این حرکت جذاب استفاده از معارف قرآنی است، اظهار کرد: قرآن کریم کتابی نورانی و معجزه قلیل و بی‌نظیری است که ترویج معارف آن در حوزه هنری قطعا برکات بسیاری را به‌همراه دارد.

حجتی با تأکید براینکه شعر در میان هنر‌های متعدد جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: قرآن مجید نقطه اشتراک تمام مسلمان‌ها است و چنین رویداد‌های عظیمی سبب اتفاقات خوش‌یمن و مبارکی خواهد شد.

دبیر همایش بین‌المللی بینات با بیان اینکه تعدادی از شعرای خارجی برای نخستین بار وارد ایران شده‌اند، ابراز کرد: به مدد برگزاری این همایش علاوه بر اجتماع شاعران مسلمان و پرداختن به شعر آئینی، تبادلات خوبی نیز در زمینه مفاهیم و چگونگی شعرخوانی صورت گرفته که تاکنون بازتاب خوبی نیز داشته‌است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار