خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر بخواهیم به شان و منزلت قرآن کریم بپردازیم باید جامعیت قرآن را در میان اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان ترویج دهیم.
کد خبر: ۹۰۱۰۳۶۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱
جامعیت قرآن کریم باید در میان نسل جوان ترویج شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی امشب در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی جهان اسلام که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی برای همکاری در برگزاری این دوره از مسابقات، اظهار کرد: داوران ایرانی، انگلیسی و عربی نتایج این دوره از مسابقات را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب جامع برای هدایت انسان است، مطرح کرد: در روایاتی از اهل بیت (ع) به دست ما رسیده آمده که قرآن کتابی است که خداوند برای هدایت مسلمانان آن را نازل کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه جانشین پیامبر (ص) علما و مراجع تقلید هستند، عنوان کرد: امروزه در زمان غیبت، ولی خداوند رسالت هدایت مردم از تاریکی‌ها به سوی نور به عهده مراجع تقلید و علمای برجسته حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از گذشته برای خلاصه کردن دین اسلام برنامه داشتند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ابعاد مختلفی از جمله مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در قرآن و دین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه تقابل مسلمانان با دشمنان اسلام در مباحث سیاسی و اجتماعی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به شأن و منزلت قرآن کریم بپردازیم باید جامعیت قرآن را در میان اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه مؤمن واقعی نمی‌تواند در برابر ظلم و ستم سکوت کند، یادآور شد: ایمان و مبارزه هر کدام به تنهایی اهمیت و ارزشی ندارند بلکه باید ایمان و جهاد در کنار یکدیگر باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: امیدواریم با برپایی محافل قرآنی قرائت، حفظ، تفسیر، پژوهش و خطابه قرآنی بتوانیم انتظارات و توقعات قرآن کریم را در جامعه اسلامی تحقق ببخشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها