خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود گفت:اولویت ما حفظ محیط زیست با رعایت قانون است و برداشت با توجه به قانون است، اما در حوزه شهرستان نظارت است و انتظار ما از پیمانکار رعایت قانون با مسایل زیست محیطی است.
کد خبر: ۹۰۱۰۴۱۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات فرمانداری شاهرود با موضوع معدن بوکسیت شاهوار در سخنانی تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: قله شاهوار سند افتخار شهرستان است و در حیطه زیست محیطی وآب مورد توجه است و عزیزانی که مجوز دادند باید نظارت کنند و کسانی که مجوز گرفتند رعایت کنند.
وی افزود: اولویت ما حفظ محیط زیست با رعایت قانون است و برداشت با توجه به قانون است و مجوز کشوری است که با حضور مسئولان کشوری صادر شده اما در حوزه شهرستان نظارت باید باشد و انتظار ما از پیمانکار رعایت قانون با مسایل زیست محیطی است و دغدغه مردم هم باید در نظر گرفته شود.
هاشمی تصریح کرد: محیط زیست را مکلف کردیم که طرح زیست محیطی اجرا شود هر چند در قانون نبوده است و نظارت باید مستمر شود.
وی با بیان اینکه حوزه شناسایی شده این معدن بیش از ۱۳۰۰ هکتار است و ما امیدواریم اکتشاف معدن زودتر تمام شود و استخراج بر اساس مجوزها تا جایی که مجوز دارند اشکالی ندارد و ما باید حق مردم را پیگیری ی کنیم.
معاون استاندار گفت: ما باید تلاش کنیم بیشتر از این مجوز صادر نشود، از حق مردم دفاع و باید قانون رعایت شود و ما تلاش کردیم در استخدام جدید شرکت از شاهرود هم جذب شوند.
وی با بیان اینکه هفت میلیارد تومان پول برای راه سه راهی مجن به تاش گرفتیم افزود: فقط در خصوص بحث فیبر نوری و انتقال گاز در مسیر است که باید حل شود.
هاشمی با اشاره به تغییر مسیر دپو مواد در کنار جاده بیان کرد: چون احتمال تصادفات زیاد بود دپو را انتقال دادیم به جای دیگری و جلوی کشیدن جاده را هم در مسیر دیگری گرفتیم و‌محکم ایستادیم.
وی با تاکید بر این که دستگاه ها باید نظارت کنند افزود: چون شورای معدن کشور مجوز دادند ما باید طبق قانون عمل و نظارت داشته باشیم، تا برداشت در راستای مجوز مسائل زیست محیطی و آلودگی آب مورد دقت و توجه باشد و مستمر قرار گیرد .
فرماندار شاهرود با بیان اینکه مسائل خشکسالی هم دخیل بوده که آب کم شود در منطقه گفت: جلسات متعدد برای این معدن گذاشتیم و اجازه ندادیم از قانون تخطی شود و ما تا آنجا که بتوانیم جلوگیری می کنیم تا فراتر از مجوز انجام شود و اگر تخلف شده باید برخورد شود.
وی تاکید کرد: بنده از حق شهرستان شاهرود دفاع کردم و توقع داریم مردم هم در همه مسائل شهرستان در صحنه باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها