خبرهای داغ:
رئیس بیمارستان نایین گفت: اصحاب رسانه در انعکاس مشکلات بهداشتی و درمانی مردم نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۹۰۱۰۴۸۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

 به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بسیج از نایین ، دکتر محمدهادی فرح‌زادی در جمع خبرنگاران گفت: بهبود و ارتقاء وضعیت کیفی و کمی بیمارستان نیازمند عزم و جزم رسانه‌ها است چرا که اصحاب رسانه در انعکاس مشکلات بهداشتی و درمانی مردم نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان نیازمند اقدامات فرهنگی و تعامل با اصحاب رسانه است، افزود: با ارزیابی، نیازسنجی و آسیب شناسی‌هایی که از مردم اخذ شد، بیش از نیاز به تجهیزات درمانی و حمایت های مالی احتیاج به فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تعامل مستقیم و غیرمستقیم با مردم از طریق رسانه‌ها داریم.

رئیس بیمارستان نایین، آگاهی مردم از بهبود خدمات و نحوه درمان را به عنوان سرمایه اجتماعی در ارتقاء سطح بهداشت و درمان و کاهش مشکلات در این حوزه دانست.

فرح‌زادی با اشاره به برخی نقدهای غیرمنصفانه در رسانه‌های مجازی تصریح کرد : برای تبیین و اطلاع رسانی خدمات در شبکه های اجتماعی به ایجاد یک فضای ارتباطی مجازی اقدام کردیم که مردم بهتر و راحت‌تر می توانند از نحوه خدمات و درمان آگاهی یابند.

وی افزود: یک فرد رسانه‌ای هستم و رسانه‌ها را از خود می‌دانم و به عنوان یک خدمتگزار مردم نیز عمل خواهم کرد چرا که معتقدم این حسن رابطه باید دو طرفه باشد و مردم با شرایط موجود آشنایی کامل و اعتماد لازم را به دست بیاورند. 

رئیس بیمارستان نایین اظهار نمود:با اقدامات همکاران در اعتبارسنجی سال گذشته از درجه سه به درجه دو ارتقاء یافتیم که طبق این درجه بندی بیمارستان باید 5 متخصص داشته باشد در صورتی که بیش از 11 نوع متخصص در نایین وجود دارد .

فرح‌زادی در ادامه با اشاره به منتقل کردن بیماران از سوی برخی افراد فاقد مجوز به استان‌ها اظهار نمود: متاسفانه آگاهی ندادن از حضور متخصص مربوطه در بیمارستان به مردم، باعث شده تا برخی افراد سودجو  به انتقال بیماران اقدام کنند که  انعکاس خبری اصحاب رسانه باعث جلوگیری از سواستفاده این افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه نارضایتی‌های موجود به حق بوده،گفت: با توجه به مراجعه کنندگان به  بیمارستان نایین باید یک پزشک در اورژانس مقیم باشد ولی با پیگیری‌هایی که صورت گرفته  یک پزشک شرکتی مخصوص برای معاینه بیماران سرپایی و یک پزشک دولتی برای درمان بیماران بستری قراردارد.

رئیس بیمارستان نایین با اشاره به واگذاری اورژانس سرپایی به بخش خصوصی بر نظارت دقیق و ارائه خدمات درمانی آن تاکید کرد و گفت: در جهت رضایت‌مندی مردم دو پزشک از استان یزد در بخش درمان نایین حضور خواهند داشت چرا که پزشکان حاضر به‌رغم عملکرد خوب‌شان در طبابت با برخورد نامناسب نارضایتی مردم را به وجود آوردند.

وی همچنین در جهت رفع نارضایتی‌های مراجعان، از حضور  دو پزشک عمومی استخدامی استان یزد در ماه آینده و خدمات دهی بهتر در این بیمارستان خبر داد.

فرح‌زادی با بیان اینکه اکثر مردم  از بیماری‌های گردن،کمر و زانو رنج می برند افزود: دکتر نقیبی متخصص توانبخشی  و طب فیزیکی در جهت استفاده از تجهیزات کلینیک شامل نوار مغز، عضله و عصب  در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر از هفته آینده حضور خواهد داشت.

راه اندازی واحد تریاژ و دستگاه آندوسکوپی

رئیس بیمارستان نایین در ادامه به ایجاد واحد تریاژ اشاره و بیان نمود: در بیمارستان‌هایی که دارای استاندارد ایران بوده وجود واحد تریاژ  الزامی است که بیماران اورژانسی در مرحله اول به این واحد مراجعه و پس از ارزیابی توسط پرستار برای ادامه روند درمانی به بخش های دیگر معرفی می گردند.

دکتر فرح‌زادی از نصب و راه اندازی دستگاه آندوسکوپی در روزهای آینده خبر داد و تصریح نمود : این دستگاه به همت نماینده مردم شهرستان های نایین وخوروبیابانک خریداری شده که در مرحله راه‌اندازی است  و دکتر رئیسی سه روز  در ماه برای مراجعان در این بخش حضور خواهد داشت که به تدریج خدمات‌دهی هم افزایش خواهد یافت .

وی در ادامه با بیان اینکه در درمانگاه این شهرستان شرایط آزمایش ومعاینات کارگری وجود دارد،  افزود : به ‌رغم اینکه در گذشته این بخش غیرفعال بود و کارخانه‌ها از بخش خصوصی استفاده می‌کردند، هم اکنون معاینات شغلی، رانندگی و طب کار با بهترین کیفیت با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان نایین در پایان از راه اندازی دستگاه ام.آر.آی خریداری شده در تابستان جاری خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار