خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه همیشه سعی کنید حوزه‌ها را انقلابی نگه دارید، گفت: یکی از کارهای پیغمبران جهاد بود و در این انقلاب نباید ساکت باشیم، مگر ما فراموش کردیم که علما به جبهه رفتند و رساله‌هایشان را با مرکب خون نوشتند؛ عصر ما عصر حرکت است.
کد خبر: ۹۰۱۰۴۹۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

حوزه‌های علمیه را باید انقلابی نگه‌داریم/ عصر ما عصر حرکت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله نوری همدانی در جمع علما و فضلای همدانی در قم ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: در اسلام از هیچ قشر و هیچ طایفه ای همانند علما، در خصوص تکریم و تعظیم علما نیامده است.

وی با بیان اینکه هیچ قشری نیز وظیفه‌اش به سنگینی وظیفه علما نیست، گفت: باید به این وظایف سنگین توجه کنیم.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسئله اول هدایت مردم است و آنچه که لازم است باید به مردم برسانید چراکه در ارشاد بندگان خدا هر قدر کوشا باشید پاداش پروردگار با آن ارتباط دارد.

وی عنوان کرد: هر بدعتی که به وجود آید و با ارزش‌های اسلامی منافات دارد اولین کسی که باید مقابل آن بایستد عالم است و علما باید در مقابل چنین جریان‌هایی حساس باشند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه آنچه که در اسلام مهم است وحدت و اتحاد و شور و خروش لازم است، ابراز داشت: با این وحدت و اتحاد و نقشه می‌توانید جلوی منکرات را بگیرید.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای هرچیزی راهی قرار داده است، یادآور شد: باید بدانید که اگر 10 سال بی‌تفاوت به همه چیز بمانید هیچ چیزی حاصل نمی‌شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر حفظ انقلاب و ارزش‌های آن گفت: باید مملکت را در برابر دشمن نگه داریم تا تشنجی ایجاد نشود و اصل ولایت فقیه است و خواسته خواسته ایشان است.

وی ادامه داد: اگر بشنوید یک منکری وجود دارد و حرکت کنید می شود روی این حرکت حساب کرد و آنچه اثرگذار است وحدت و اتحاد و حرکت است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات آن است که علما باید هدایت مردم را عهده دار باشند، گفت: رسیدگی به کارهای مردم اولویت است و تأکیدات امام(ره) نیز این بود که مردم زحمت کشیدند و باید خدمتگذار باشیم و مهربانانه با مردم برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر وظایف علما این است که از مال مردم غافل نشوند و در کنار مردم باشند، تصریح کرد: خدمت این مردم باید بالا باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: خدمتگزاری به مردم یکی از وظایف مهم علماست و تا آن معنویت در عالم نباشد، نمی‌تواند خدمت کند.

وی با بیان اینکه آخوند همدانی تأکید فراوانی به نماز شب داشتند، گفت: عالم نباید دنیاگرا باشد، کسی که در علم رشد پیدا کرد باید ساده زیست باشد.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه همیشه سعی کنید حوزه‌ها را انقلابی نگه دارید، افزود: یکی از کارهای پیغمبران جهاد بود و در این انقلاب نباید ساکت باشیم، مگر ما فراموش کردیم که علما به جبهه رفتند و رساله‌هایشان را با مرکب خون نوشتند؛ عصر ما عصر حرکت است و جلوی منکر را باید گرفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات