خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در حاشیه آغاز به کار این جشنواره گفت: پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزم در چهار بخش مسابقه، کار اولی ها، خادمین شهر و مهمانان ملی و بین المللی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۰۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲

حسین آذرنیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: جشنواره تئاتر تبریزیم چهار دوره در سال های گذشته برگزارشده که امسال رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهانه ای برای برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی شد.

 وی ادامه داد: نمایش های جشنواره در ژانرهای عروسکی، کودک، بی کلام، با کلام، پانتومیم و در قالب نمایش های تک نفره تا چند نفره اجرا می شود.

آذرنیا اضافه کرد: این جشنواره در بخش سلامت، مقاومت با تاثیر گذاری خود توانست همراهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی را به دست آورد تا در حوزه زندگی سالم و شهروند موفق با نگاهی کارشناسی انجام گیرد.

وی از داوری سه داور ایرانی و دو داور خارجی در جشنواره خبر داد و اظهارداشت: این جشنواره با سه بخش غیر رقابتی-مرور، مذهبی-ملی و سلامت-مقاومت کار خود را آغاز کرد و با مشارکت 152 هنرمند در اجراها به یکی از رویدادهای فرهنگی شهر تبریز تبدیل شد.

آذرنیا بیان کرد: پنجمین جشنواره بین الملی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم، از 5 تا 10 اردیبهشت در پارک ائل گلی تبریز با حضور 14 گروه نمایشی استانی، شش گروه نمایش ملی و 12گروه نمایش خارجی  از 10 کشور؛ ترکیه، جمهوری آذربایجان، آلمان، اتریش، ایتالیا، مقدونیه، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان و افغانستان نمایش اجرا می کنند و منتخبین این جشنواره به جشنواره های ملی و بین المللی اعزام می شوند.

ارسال نظرات