در این همایش از خانواده‌های معظم شهدایبرگزاری نخستین همایش لوح و قلم در یاسوج نویسنده، پژوهشگران، محققان، پیشکسوتان و مفاخر فرهنگی در عرصه نویسندگی تجلیل شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۱۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
نماینده، ولی فقیه در استان در این همایش زبان هنر را بهترین و مناسب‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ و ارزش‌ها به نسل‌های امروز و آینده دانست و گفت: قلم در نزد پروردگار، قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دین از جایگاه والایی برخوردار است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: اگر بیان و قلم نبود هرگز بشریت و انسان به رشد و بلوغ فکری نمی‌رسید و همچنان در طفولیت باقی می‌ماند و هرگز آیات قرآنی و الهی برای هدایت مردم نازل نمی‌شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قلم برای رشد و هدایت انسان‌ها باشد ارزش دارد، اما اگر حقایق، تورات و انجیل را تحریف کند عذاب و عواقبی خطرناک را به دنبال دارد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه قلم اجازه نداد تا دانسته‌ها و بزرگان به فراموشی سپرده شوند و به تاریخ بپیوندند گفت: نویسندگان و صاحبان قلم باید از مغالطه، بیهوده گویی و دروغ گویی بپرهیزند.
احمدی استاندار هم با تاکید بر ارج نهادن به مقام شامخ نویسندگان و اهل قلم گفت: این همایش فرصتی مناسب برای معرفی و شناساندن عمق فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم این استان است.
احمدی افزود:لوح و قلمی می‌تواند انسان را به سعادت برساند که لوح و قلم تعهد، میراث داری و دفاع از تاریخ و تمدن یک ملت بزرگ باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ۲۵۰ نویسنده در استان با دارا بودن بیش از ۵۰۰ اثر مورد بررسی قرار گرفت گفت: با رای هیئت داوران ۳۸ نویسنده برتر از بین شهدا، نویسندگان فعلی، پیشکسوتان و مفاخر فرهنگی متوفی استان به عنوان نویسندگان برتر انتخاب شدند.
دهبانی پور افزود:هدف از برگزاری این همایش کمک به توسعه فرهنگ و هنر استان و جمع آوری آثار آن‌ها به صورت مکتوب در قالب کتابی با عنوان یادگار ماندگار به همراه عکس، زندگینامه و آثار و فعالیت‌های آن‌ها بوده است.
ارسال نظرات