خبرهای داغ:
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود:

صدور کارت جوان برای اولین بار در کشور/اجرای ۴۰ برنامه در هفته جوان شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود گفت: صدور ۵۰ کارت جوان برای جوانان شاهرودی که برای نخستین بار در یکی از شهرستان‌های کشور انجام می‌شود و بیش از ۴۰ عنوان برنامه در هفته جوان در شاهرود اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۳۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مجید محمدی در آئین تجلیل از جوانان برتر شهرستان شاهرود که در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های اصلی کشور برای توسعه همه جانبه بوده و برطرف کردن مشکلات آنان از راهبرد‌های مهم نظام جمهوری اسلامی است افزود: در چند سال گذشته گام‌های بسیار ارزشمندی برای اشتغالزایی و تامین امکانات رفاهی جوانان برداشته شده و نتایج مطلوبی هم در پی داشته است.
وی تعیین روزی برای تقدیر از جوانان برتر را نشانه توجه نظام به جوانان خواند و گفت: حضرت علی اکبر (ع) الگوی بسیار شایسته‌ای برای جوانان ایران است.
رییس اداره ورزش و جوانان شاهرود از صدور ۵۰ کارت جوان برای جوانان شاهرودی خبرداد و گفت: این کار برای نخستین بار است که در یکی از شهرستان‌های کشور انجام می‌شود و این افراد با در اختیار داشتن این کارت می‌توانند از برخی خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.
وی از اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه در هفته جوان خبر داد و گفت: بیش از یکهزار و ۵۷ پایگاه اوقات فراغت از ماه آینده آماده ارائه خدمت به نونهالان، نوجوانان و جوانان شاهرودی هستند.
محمدی برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی برای هویت بخشی به جوانان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این حوزه دانست و افزود: دولت آمادگی دارد با اعطای مجوز به جوانان در قالب تشکل‌های مردم نهاد با موضوعات گوناگون فرهنگی، هنری، گردشگری، ورزشی، آموزشی و اجتماعی انجام برخی از کار‌ها را به آن‌ها واگذار کرده و هدایت، نظارت و سرپرستی را بر عهده بگیرد.
محمدی به اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه ازدواج جوانان هم اشاره کرد و گفت: پارسال جشن ازدواج بیش از ۴۵۰ زوج شاهرودی به همت یکی از سازمان‌های مردم نهاد برپا و ۱۸ کارگاه آموزشی پیش، حین و پس از ازدواج نیز برای دختران و پسران علاقمند برگزار شده است.
وی تاکید کرد: فعالیت هر ۲ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج استان سمنان در شاهرود بیانگر ظرفیت بالای این شهرستان در پرداختن به موضوع ازدواج است.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود با اشاره به ۱۰۸ مصوبه، نتیجه برگزاری ۱۰ نشست این ستاد در سال ۹۶ است افزود: برخی از دستگاه‌های عضو این ستاد همچون هلال احمر، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فنی و حرفه‌ای خواهران بیشترین حضور و همکاری را با این ستاد داشته و در برابر آن ها، اداره‌های اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی، مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار و دادگستری کم‌ترین میزان مشارکت حتی در نشست‌های این ستاد را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، سه سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان در شاهرود فعالیت داشته اند ادامه داد: اکنون این آمار به ۱۸ تشکل افزایش یافته است.
در این مراسم که به همت اداره ورزش و جوانان شاهرود و یکی از سازمان‌های مردم نهاد وابسته به این اداره برگزار شد با اجرای برنامه‌های شاد و با حضور گسترده خانواده‌ها از ۳۰ جوان برتر شهرستان تقدیر شد.
لازم به توضیح است: در شهرستان ۲۴۰ هزار نفری شاهرود ۳۰ هزار دانشجو در ۱۷ موسسه آموزش عالی تحصیل می‌کنند و همچنین ۱۵ هزار ورزشکار سازمان یافته نیز در رشته‌های گوناگون به فعالیت می‌پردازند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها