مسئول بسیج سازندگی سپاه اراک از پرداخت ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۰۵۸۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

پاسدار سید محمد هاشمی‌نسب، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده به طرح‌های اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته در اراک گفت: سال گذشته میزان تخصیص اعتبارات بسیج سازندگی این ناحیه مقاومت در حوزه اقتصاد مقاومتی معادل ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات به ۷۳ طرح اشتغالزایی اعطا شده است، گفت: با اعطا این میزان تسهیلات برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم و یک هزار فرصت شغلی غیرمستقیم توسط بسیج ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی این شهرستان گفت: ساخت ۲۰ واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در روستاهای شهرستان نیز بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در سال گذشته با هدف خدمت به محرومان و رفع محرومیت بوده است.

رضایی به اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه نیز اشاره کرد و گفت: ایزوگام سقف خانه محرومان به میزان یک‌هزار مترمربع، ساخت غسالخانه، استخر آب کشاورزی، توزیع بیش از ۵۰۰ سبد غذایی، توزیع ۲۵۰ بسته فرهنگی در محله‌های هدف طرح «کرامت» و توزیع ۱۰۰ بسته لوازم‌التحریر بخشی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در اراک بوده است.

وی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اردوهای جهادی و هجرت اشاره کرد و افزود: اعزام ۳۰ گروه جهادی هفت روزه در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی به مناطق محروم، برپایی ۱۰ خیمه سلامت در مساجد حاشیه شهر اراک و ارائه ویزیت و داروی رایگان، اعزام گروه‌های جهادی تخصصی بسیج مهندسین در عرصه‌های کشاورزی در قالب طرح «همگام با کشاورز» از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

پاسدار هاشمی‌نسب با بیان اینکه در بخش اردوهای هجرت دانش‌آموزی ۱۰ هزار مترمربع رنگ‌آمیزی و مرمت مدارس انجام شده است، گفت: در بخش اردوهای هجرت ۳ دانش‌آموزی ۱۱۰ نفر شرکت داشتند همچنین برگزاری اردوهای جهادی یک روزه با حضور یک‌هزار و ۳۱۰ بسیجی، برگزاری اردوهای جهادی سه روزه با حضور ۱۰۰ جهادگر در راستای محرومیت‌زدایی فرهنگی از اقدامات انجام شده به کمک جهادگران این ناحیه مقاومت است.

مسئول بسج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج اراک خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات تخصیصی برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه که توسط قرارگاه قرب سپاه انجام شده حدود ۵۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات