پایگاه اقماری سلامت امید به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت، در بند مردان و بند نسوان این زندان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۲۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح این پایگاه گفت: طرح تحول نظام سلامت کشور نگاه جدی به حل مشکلات مردم دارد و تحقق این امر مستلزم همکاری و به میدان آمدن آحاد مردم است لذا گروه های داوطلبان سلامت، سفیران سلامت در بخش های مختلف جامعه سازماندهی شده اند در این میان ضرورت حضور در زندان ها احساس نیاز می شد چرا که برخی از آسیب ها که در زیر پوست شهروجود دارد و به چشم نمی آید از زندان سر در می آورند لذا برای این ضرورت تصمیم گیری و برنامه ریزی شد..
دکترهاشمی شهری ادامه داد : مسئله سلامت باید به یک مسئله اجتماعی و چه بسا یک ضرورت اجتماعی تبدیل شود و از آنجا که هرچند ارگان های مختلفی در سلامت جامعه نقش دارند اما متولی سلامت دانشگاه علوم پزشکی است باید ارتباط بین بخشی خوبی برقرار کرد تا بسته های خدماتی قابل قبولی بتوان به جامعه ارائه کرد. .
مدیر کل زندان های استان نیز در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی با زندان های استان گفت: همکاری بسیار خوبی بین اداره کل زندان های استان و دانشگاه علوم پزشکی برقرار است و نقطه مشترک این همکاری مو ضوع مهم انسانی است اینکه فارغ از هرگونه نگاه قومیتی یا مذهبی برای سلامت انسان ها تلاش می شود هرچند که گاها برخی افراد با غرض ورزی خدمات نظام اسلامی را در این حوزه نادیده می گیرند و تبلیغات منفی می کنند اما تلاشگران این عرصه با فعالیت های مناسب خود می توانند بستری آماده کنند که تبلیغات دشمنان خنثی شود. .
علیرضا بابایی افزود: محیط زندان شرایط خاصی دارد که مقررات منطبق با این شرایط را هم میطلبد لیکن این شرایط و این مقررات نباید تلاشگران عرصه سلامت را خسته یا ناامید کند چرا که هدف بزرگی را دنبال می کنند .
وی در پایان خاطر نشان کرد:. آغاز به کار پایگاه سلامت در زندان با همین همکاری و هم افزایی موجود می تواند یک پروژه موفق و مهم باشد که الگوی منطقه ای و کشوری گردد .
ارسال نظرات