خبرهای داغ:
نخستین همایش شناسایی و تجلیل از بانوان توانمند و تأثیرگذار استان قم با هدف شناسایی بانوان توانمند و تجلیل از ۱۰ بانوی کارآفرین برتر استان قم ۱۰ اردیبهشت ماه در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۲۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
نخستین همایش شناسایی و تجلیل از بانوان توانمند و تأثیرگذار قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آزاده لاجوردی با اشاره به «نخستین همایش شناسایی و تجازلیل از بانوان توانمند و تأثیرگذار استان قم» اظهار کرد: این همایش ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۷ با هدف شناسایی بانوان توانمند و تجلیل از ۱۰ بانوی کارآفرین برتر و تأثیرگذار استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در «همایش بانوان کارآفرین قم» از ۱۰ نفر از بانوان کارآفرین برتر استان تجلیل می‌شود و تندیس شرکت کارآفرینی کوشان به آنان اهدا می‌شود.

مسؤول برگزاری همایش تجلیل از بانوان قم قدرتمند ساختن کارآفرینان استان قم در راستای ورود به بازار کار را از دیگر اهداف برگزاری این همایش دانست و افزود: بانوانی در جامعه هستند که به دلیل طلاق یا فوت همسرشان بی‌سرپرست محسوب می‌شوند، بانوانی هستند که به دلیل بیماری یا اعتیاد همسرشان بدسرپرست شناخته می‌شوند و بانوانی نیز هستند که به دلیل ازدواج نکردن یا عدم توانایی مالی خانواده‌شان سرپرست خانوار محسوب می‌شوند که ما با کمک کمیته امداد، بهزیستی، فنی‌حرفه‌ای و اصناف برخی از اینگونه خانواده‌ها را شناسایی کرده و درصدد ایجاد مشاغل خانگی برای آنان است.

لاجوردی اذعان کرد: شناسایی افراد مورد نظر برای جذب توسط شرکت کوشان به دو روش صورت گرفته است، بخشی به کمک کمیته امداد شناسایی شدند و برخی نیز طی فراخوانی که در سایت شرکت اعلام شد خود را برای همکاری معرفی کردند.

وی اولویت شرکت کارآفرینی را ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان دانست و افزود: شرکت درصدد است برای آن دسته از بانوان استان قم که خواستار ورود به عرصه کار هستند مشاغلی ایجاد کند که بدون خروج از منزل به کار بپردازند تا علاوه بر پرداختن به کسب‌وکار خانگی به تربیت فرزندان و رسیدگی به اعضای خانواده نیز بپردازند.

مدیرعامل شرکت کارآفرینی کوشان با بیان اینکه تیم‌های اجرایی شرکت با حضور افراد متخصص از تهران و سایر شهرستان‌ها تشکیل شده‌است عنوان کرد: هر یک از بانوان قمی که قصد ورود به عرصه کار داشته باشند حتی اگر زیرپوشش هیچ سازمان حمایتی مانند بهزیستی یا کمیته امداد نباشند می‌توانند با مراجعه به شرکت کارآفرینی کوشان از خدمات این شرکت برای ورود به بازار کار بهره‌مند شوند.

لاجوردی اضافه کرد: طی قراردادی که شرکت با برخی از دانشگاه‌های قم از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه قم منعقد کرده است پس از ارائه آموزش به نیروها، دانشگاه‌های طرف قرارداد به این افراد آموزش دیده مدرک دانشگاهی اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرکت کارآفرینی با مجوز اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت رسمی فعالیت می‌کند افزود: برخی از سازمان‌ها و نهاد‌های استان قم از جمله استانداری قم، فرمانداری، اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، اداره‌کل آموزش فنی حرفه‌ای، پردیس فارابی دانشگاه تهران، اداره‌کل بهزیستی استان، اتاق اصناف، دانشگاه قم، دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با شرکت کوشان همکاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت کارآفرینی کوشان عنوان کرد: احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سید مهدی صادقی استاندار قم مهمانان ویژه این همایش خواهند بود.

لاجوردی بیان کرد: مجموعه از اواخر سال ۱۳۹۶ تأسیس شده است و با برگزاری «نخستین همایش شناسایی و تجلیل از بانوان توانمند و تأثیرگذار استان قم» ضمن شناسایی و جذب بانوان توانمند و کارآفرین و ارائه مشاوره و آموزش به آنان در زمینه‌های مختلف حقوقی، فرهنگی، صنایع دستی، هنری و ... کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

وی اذعان کرد: بیشتر تمرکز ما بر جذب و آموزش بانوان توانمند است، ولی آقایان هم می‌توانند به این شرکت مراجعه کنند و از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند.
ارسال نظرات