خبرهای داغ:
آیت الله شاهچراغی در جمع علما و روحانیان شهرستان دامغان گفت: حوزه‌های علمیه باید انسان‌ساز و عالم پرور باشند، علم به تنهایی آدم درست نمی‌کند، آنچه انسان ساز می‌باشد توجه قولی و عملی به سیره رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۳۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در مجمع علما و روحانیان شهرستان دامغان که صبح امروز با حضور ائمه جمعه دامغان و کلاته رودبار، مدیران و اساتید حوزه های علمیه و روحانیان این شهرستان در محل مدرس امام خمینی(ره) مدرسه علمیه امام صادق(ع) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: اینجانب خود را پرورش یافته و مدیون حوزه علمیه کهن دامغان و علمای بزرگ این حوزه و البته حمایت‌های مردم دیندار این شهرستان می‌دانم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع جایگاه علم و عالم در جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: عالم همانگونه گه مقام و منزلت والایی دارد مسؤولیت های خطیری نیز بر عهده اوست، همانا صلاح و فساد مردم به صلاح و فساد حاکمان و مسؤولان و علما و دانشمندان هر مرز و بوم وابسته است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مردم سلامت اخلاقی و روانی داشته باشند باید اصلاح و سلامت را از خود آغاز کنیم، سلامت و فساد عالمان و حاکمان به جامعه سرایت می‌کند، تصریح کرد: در روایات نگاه به عالم عبادت عنوان شده است اما بی‌شک مقصود عالمی است که نگاه به او یاد خداوند را در دل ما زنده کند آنگونه که ائمه اطهار(ع) چنین ویژگی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: باید از خود بیپرسیم اکنون چه وظیفه‌ای داریم، آیا همه مردم برکات بی‌شمار انقلاب را می دانند؟ عده‌ای زمان حکومت گذشته را ندیده‌اند و متأسفانه مغرض هستند و دستاوردهای گسترده انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را هیچ عنوان می‌کنند و ادعا دارند که وضعیت ملت ما در زمان گذشته بهتر بوده است، حال وظیفه روحانیان و علما این است که درس و مجلس و محراب برکات فراوان انقلاب اسلامی را بیان نمایند.

آیت الله شاهچراغی افزود: یکی از برکات و دستاوردهای بزرگ فرهنگی دینی و اجتماعی انقلاب اسلامی نماز جمعه است، طلاب و روحانیان باید حضور پررنگی در نماز جمعه داشته باشند تا الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشد، حضور طلاب و روحانیان زینت صفوف نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم دولتمردان دولت‌های پیشین و هم مسئولان فعلی استان و کشور مطلع هستند که متأسفانه دامغان در استان مظلوم واقع شده است، خاطر نشان کرد: راه حل همه مشکلات شهرستان دامغان وحدت مسؤولان و یدواحده بودن مردم است، محور وحدت باید امام جمعه پرتلاش دامغان باشد که شایسته است از موضع گیری های بسیار خوب ایشان در خطبه‌های نماز جمعه قدردانی نمایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها