خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر پرداخت حقوق کارگران به تأخیر بیفتد بسیار به سختی می‌افتند بنابراین باید سعی شود حقوق کارگر هیچگاه به تأخیر نیفتد تا ناراحتی ایجاد نشود.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۳۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
تأخیر در پرداخت حقوق کارگران مشکل‌آفرین است/رعایت عدالت در پرداخت حقوق
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر عالی‌ترین منشور برای اداره مملکت است که در سازمان ملل نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر انسانی در مجموعه‌ای با افرادی ارتباط دارد که رعایت حقوق این افراد ضرورت دارد و باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت رعایت عدالت گفت: رعایت حقوق همگان از جمله مصادیق عدالت است که برداشتن فقر، ظلم و جهل در این بخش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید در نظر داشت مردم ستون دین و سپر در برابر دشمن هستند گفت: این مردم با قیام استبداد و استکبار را از مملکت قلع و قمع کردند بنابراین خدمت به مردم دارای پاداش بزرگی است.

آیت‌الله نوری همدانی قشر کارگر را از جمله اقشار نیازمند توجه دانست و افزود: شغل شما مهم و مقدس است البته به توجه به جزئیات نیاز دارد. خداوند به شما توفیق داده تا در این مسیر گام بردارید.

وی با اشاره به تأخیر حقوق کارگران گفت: اگر حقوق این افراد به تأخیر بیفتد بسیار در سختی قرار می‌گیرند بنابراین باید سعی کرد که حقوق کارگر هیچگاه به تأخیر نیفتد تا ناراحتی ایجاد نشود اگر تأخیر روی داد توضیح داده شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تفاوت حقوق از دیگر مسائل مهم است به طوری که اگر تفاوت متناسب با علم، فرهنگ و زحمت باشد مشکلی ندارد، ولی اگر حقوق ارتباط با زحمت و خدمت نداشته باشد مشکل‌آفرین است برخی اوقات در نامه‌ها ذکر شده عدالت لازم در حقوق رعایت نمی‌شود.

وی با اشاره به مسئله تعطیلی برخی از کارخانه‌ها گفت: این امر مشکلی برای جامعه ایجاد می‌کند که ریشه آن در بسیاری از موارد مسئله بانک‌ها است ابتدا بانک‌ها برای راه‌اندازی کارخانجات کمک می‌کنند، ولی بعد‌ها با تأخیر در پرداخت قسط دیرکرد دریافت می‌کنند که بار‌ها گفته شده که دیرکرد حرام و ربا است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در کشور‌های غربی ۹۹ درصد اقشار ضعیف و یک درصد ثروتمندان هستند که این ثروتمندان با دستیابی به قدرت دولت‌ها را سر کار می‌آورند، ولی در اسلام اینگونه موارد وجود ندارد.

وی یادآور شد: لازم است همکاری لازم صورت گیرد تا نظامی دارای ارزش و عاری از ضد ارزش ایجاد شده و مسئله دیرکرد حل شود، زیرا بر اساس دستورات قرآن ربا حرام است و دریافت دیرکرد یک ربا است.
ارسال نظرات