وزیر ارتباطات و فناوری اطلات در مراسم روز جوان اعلام کرد: خدمات مرکز داده در استان اردبیل در سرمایه گزاری عظیم در حال راه اندازی می باشد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۶۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم جشن روز جوان که در سالن فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: استان اردبیل در چند سال گذشته رشد مناسبی در حوزه آی.سی.تی داشته و در حال حاضر تمامی شهرهای استان مجهز به اینترنت نسل سوم و چهارم شده و در عین حال نیز در 6 ماه گذشته 370 روستای استان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

وی افزود: یکی از مشکلات استان عدم بهره‌مندی از خدمات دیتاسنتر است که با سرمایه‌گذاری شرکت همراه اول خدمات دیتا سنتر تا پایان اردیبهشت ماه در استان شروع به‌کار می‌کند و با آغاز این طرح بسیاری از مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برطرف می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان امسال مشکل بهره‌مندی 400 روستای استان از اینترنت پرسرعت برطرف شده و 35 دکل ارتباطی در سطح استان احداث می‌شود.

آذری‌جهرمی بیان کرد: تمامی تلاش ما این است که در تاریخ‌های مشخص شده بتوانیم به قول خود عمل کرده و خدمات یاد شده در استان را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: تمامی این زیرساخت‌ها و فعالیتها برای تحقق تحول دیجیتال است و امروزه شاهد هستیم که اقتصادهای برتر دنیا در حال حرکت به سمت بهره‌وری بوده و مدیریت این بهره‌وری نیز با تحول دیجیتالی همراه خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بخواهیم مشکلات کشور برطرف شود باید به سمت تحول دیجیتالی حرکت کنیم که متاسفانه تا به امروز از این بخش غافل بودیم و تمام تلاش ما بر تحقق این موضوع است.

ارسال نظرات