امام جمعه اردکان:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از پایگاه‌های مهم کار جهادی است/مساجد باید از حاشیه‌های مسائل سیاسی و جناحی دور باشد

امام جمعه اردکان با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در زمینه انجام فعالیت‌های مختلف گفت:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از پایگاه‌های مهم کار جهادی است.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۶۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جمع مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اردکان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به آیات قرآن کریم به بیان اهمیت جایگاه مساجد در جامعه پرداخت و گفت: مسجد، خانه خداوند بر روی زمین است و خداوند اهل مسجد را دوست می‌دارد و هر کس با مسجد انس بگیرد خداوند نیز با او انس و الفت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: اجر و قرب خادم فرهنگی مسجد کمتر از خادم ظاهری و ساختمانی و اقتصادی و مادی مسجد نیست. مساجدی وجود دارد که از نظر ظاهری و ساختمانی چیزی کم ندارد، اما خبری در آن‌ها نیست و یک خادم فرهنگی کم دارد. این افتخار خادمی مسجد است که شما مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داریدبخاطر همین از اینکه توفیق خادمی فرهنگی مسجد به شما داده شده است باید خداوند را شاکر باشید.
امام جمعه اردکان افزود: خادم فرهنگی می‌تواند مسجد را حتی از نظر اقتصادی و مادی نیز متحول کند. وقتی مسجدی جذب خوب داشته باشد و جوانان در آن حضور داشته باشند موجب رونق آن می‌شود، اما اگر در مسجدی کار‌های فرهنگی وجود نداشته باشد نمی‌تواند گره گشایی کند.
وی با اشاره به اهمیت حضور افراد با سنین مختلف در مساجد گفت: خداوند متعال به حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل دو پیامبر پیر و جوان خود وحی می‌فرستد که شما خادم مسجد من باشید یعنی در مسجد هم نیاز است که جوانان حضور داشته باشند و هم پیرها. پیر‌ها باید به جوانان میدان بدهند و جوانان نیز باید حرمت پیر‌ها را نگه بدارند. جوانان در مباحث فرهنگی نقش بیشتر و مهمتری می‌توانند ایفا کنند.
حجت الاسلام شاکر تصریح کرد: مساجد باید از حاشیه‌های مسائل سیاسی و جناحی دور باشد. مساجد نباید سکولار باشد و از طرف دیگر هم نباید پایگاه یک حزب و جناحی باشد. مساجد باید در خدمت اسلام و انقلاب باشد، زیرا بزرگترین پایگاه فعالیت اسلام مساجد است. مساجد از صدر اسلام کانون معنویت و تبلیغ معارف دین و مرکز حل مکلات مردم و خدمت رسانی به مردم بوده است. مرکز فعالیت‌های اجتماعی در مساجد بوده است الان هم باید این گونه باشد.
وی در پایان با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد یکی از پایگاه‌های مهمی است که باید در آن کار جهادی انجام شود گفت: یکی از کار‌های جهادی که این همه مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند این است که انسان منتظر بودجه و امکانات نباشد و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرد. فعالیت بعضی از مساجدی که امکانانتشان به مراتب از بعضی از مساجد دیگر کمتر است ده‌ها برابر است. باید انجام فعالیت فرهنگیدغدغه ما باشد.
ارسال نظرات