به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک شعبان و ماه سرور و شادی اهل بیت علیهم السلام با حضور جمع کثیری از بانوان و طلاب، جشنی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۷۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در ابتدای این مراسم " صدیقه خلیلی" از طلاب و مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) با ذکر حدیثی از حضرت علی (ع)، مبحث ارتباط با خدا و خلق را تبیین کرد.
صدیقه خلیلی گفت:حضرت علی علیه السلام فرموده اند: اگر سه چیز را در زندگی اصلاح کنید خداوند سه چیز را اصلاح می کند باطنت را اصلاح کنی خدا ظاهرت را اصلاح می کند و رابطه آن را با مردم خوب کنی رابطه ات با خدا اصلاح می شود.
وی در ادامه گفت:اگر هر اتفاقی که برای انسان رخ دهد و انسان فکر کند که خدایا تو خواستی این اتفاق رخ دهد دیگر شخص نه حرص می خورد و نه فکرش مشغول می شود. باید بوسیله نماز رابطه خود را با خداوند حفظ کنیم و بدانیم که در حال نماز در مقابل چه کسی ایستاده ایم، اگر به خداوند حسن ظن داشته باشیم و یأس به خود راه ندهیم زندگی هایمان دگرگون می شود.
خلیلی در ادامه تأکید کرد:انسان ها، افراد را از روی ظاهرشان قضاوت می کنند ولی خدای متعال بندگانش را از روی اعمال مورد قضاوت قرار می دهد، بنابر این انسان باید در همه حال بین خوف و رجا باشد.
خلیلی گفت:شیطان هم جوشن کبیری دارد و آن این است که به صورت مداوم می گویدیا مأیوس و یا مغرور، پس همه باید مراقبت کنیم که مأیوس از رحمت خدا و مغرور به اعمالمان نشویم.
وی با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان به این نکته اشاره کرد:شب نیمه شعبان دعا مستجاب می شود بخصوص اگر محل دعا تحت قبه سید الشهدا علیه السلام باشد و یکی از اثرات این دعا این است که غم را از بین می برد و آرامش را به انسان هدیه می دهد.
در بخش دیگری از این مراسم فاطمه شفیعی از مبلغان مدرسه علمیه به مدح خاندان نبوت پرداخت.
ارسال نظرات