در راستای گرامی داشت هفته سلامت:

همایش سلامت در زهک برگزارشد

همایش سلامت به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت با حضور پاسداران و بسیجیان در شهرستان زهک برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۷۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زهک به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت، همایش سلامت در سالن ارشاد شهرستان زهک با حضور بسیجیان و  پاسداران برگزارشد.
سرهنگ پاسدار محمد سرگزی، فرمانده سپاه ناحیه زهک در این مراسم با اشاره به این مطلب که بحث سلامت در انسان به قرآن کریم بازمی‌گردد که نگاهی فراتر از سلامت جسمی به انسان دارد و سلامت معنوی را بخش مهمی از سلامت در انسان قلمداد می‌کند، گفت: انسانی سالم است که جنبه‌ی سلامت مادی و معنوی را داشته باشد.
وی تصریح کرد: سلامت روح انسان مهم‌تر از سلامت جسم او؛ و بیماری روح و دل انسان مهم‌تر از بیماری جسم او است بنابراین، وقتی از انسان سالم سخن به میان می‌آید دو بُعد از جنبه‌های سلامت به ذهن می‌رسد، یکی انسان سالم از نظر مادی و دیگری انسان سالم از نظر معنوی است.
فرمانده سپاه ناحیه زهک با اشاره به این مطلب که مواد غذایی که از نظر فیزیکی، شیمیایی و میکروبی مشکلی نداشته باشند جزء مواد سالم محسوب می‌شود اظهارداشت: مصرف غذای سالم باعث پیشگیری از بسیاری از بیمار‌های غیر واگیر قلبی و عروقی و حتی سرطان می‌شود به همین دلیل تولید غذای سالم یکی از اولویت‌های امروزه در دنیا محسوب می‌شود.
سرگزی بیان کرد: محصولات غذایی که تولید می‌شود ممکن است دچار آلودگی فلزات سنگین، کود‌های شیمیایی و سموم کشاورزی باشند و همین مسئله سلامتی افراد را تهدید می‌کند.
وی مطرح کرد: امروزه مواد غذایی که کم چرب، کم نمک و از قند کمی تولید شده باشند جزو محصولات سالم محسوب می‌شوند که در این راستا وزارت بهداشت با اجرای چراغ راهنمای تغذیه باعث کاهش این مواد مضر در محصولات غذایی کارخانه‌ای شده است.
وی ادامه داد: سبزیجات و میوه‌جات جزو مواد غذایی سالم و مفید برای بدن محسوب می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار