فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک از برگزاری اردوی عملی و میدان تیر درس آمادگی دفاعی 5 هزار دانش‌آموز اراکی تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۰۶۷۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶

پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به برگزاری اردوی آمادگی دفاعی دانش‌آموزی گفت: این اردو با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سیره شهدا، آمادگی و تمرین دفاعی رزمی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه دوم مقطع متوسطه دوم برای گذران درس آمادگی دفاعی به منظور تقویت بنیه معنوی، بصیرت افزایی و الگو برداری از سیره شهدا در طول سال در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با بیان اینکه در بخش عملی دانش‌آموزان آمادگی لازم را در زمینه دفاع نظامی و مقاومت محلی کسب می‌کنند، گفت: اردوی عملی و میدان تیر درس آمادگی دفاعی از بعد از تعطیلات نوروز آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه برای 5000 دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

پاسدار رضایی یادآور شد: تقویت روحیه سلحشوری، ایجاد علاقه و آمادگی دفاعی برای گذراندن دوره‌های تخصصی در پایگاه‌های بسیج، حفظ باور تداوم دفاع از خود و میهن مقدس جمهوری اسلامی، افزایش مهارت های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیرنظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی در مقابله با تهاجم فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این اردوی یک روزه است.

وی با اشاره به اینکه این اردوی عملی با حضور مربیان تخصصی از بسیج، آتش نشانی، سازمان پدافند غیرعامل و هلال احمر برگزار می‌شود، گفت: دانش آموزان در اردوی آمادگی دفاعی با مدیریت بحران در شرایط سخت آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که اردوی علمی درس آمادگی دفاعی بتواند ضمن انسجام بخشیدن به بخش عملی درس آمادگی دفاعی مدارس و افزایش مهارت های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیرنظامی و آموزش استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی در زمان به کار گیری زمینه جذب، آموزش سازماندهی و به کارگیری دانش آموزان در قالب سازمان بسیج 10ها میلیونی را فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات