خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان عنوان کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با برشمردن ملاک ها و شاخص های انتخاب فرمانداران، گفت: در انتخاب مدیران ارشد شهرستان ها مهمترین ملاک داشتن توانایی و تخصص در انجام امور و همچنین اعتقاد و باور به رای مردم و شعارهای دولت است.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۰۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

مهمترین ملاک انتخاب مدیران شهرستان‌ها توانایی و تخصص در انجام امور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سیدسعید شاهرخی در آیین معارفه فرماندار جدید نهاوند اظهار داشت: با توجه به سیاست های دولت و به منظور ایجاد یک تیم قدرتمند مدیریتی در سراسر استان برای پاسخگویی به مطالبات مردم، تصمیم مدیریت ارشد استان بر این بود که تغییراتی در سطح فرمانداران صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به مغتنم شمردن فرصت خدمتگزاری به مردم، تغییرات در سطح استان سریع خواهد بود و کار انتصاب چند فرماندار دیگر نیز در دست اقدام است تا پرونده آن بزودی بسته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با برشمردن ملاک ها و شاخص های انتخاب فرمانداران، گفت: در انتخاب مدیران ارشد شهرستان ها مهمترین ملاک داشتن توانایی و تخصص در انجام امور و همچنین اعتقاد و باور به رای مردم و شعارهای دولت است.

شاهرخی گفت: با توجه به اینکه شعارهای محوری دولت یعنی عقلانیت، تدبیر، صداقت و اعتدال با رای مثبت مردم مورد تائید قرار گرفت، لذا لازمه پیاده کردن این سیاست ها وجود مدیران همراه با دولت است.

وی وفادار ماندن به شعارهای دولت از سوی مدیران را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اگر ثابت شود که مدیری از همراهی با دولت بازمانده و یا اینکه از توانمندی لازم برخوردار نیست، از مدیریت کنار گذاشته می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تقویت مدیریت را از دیگر اهداف این تغییرات عنوان و اضافه کرد: ما با انجام این کار به دنبال ارتقاء جایگاه ها و انتخاب افراد باهوش و متواضع برای انجام امور شهرستان هستیم.

وی ساکن بودن فرمانداران در حوزه خدمتی خود را مورد تاکید قرار داد و آن را دستور وزیر کشور عنوان و اضافه کرد: هر مدیری که در حوزه خدمتی خود ساکن نباشد باید جابجا شود زیرا مدیران پروازی نمی توانند از قابلیت های لازم برای پیگیری کارها برخوردار باشند و وزیر کشور هم روی این مساله تاکید دارد.

شاهرخی بر تعامل بین مدیریت ارشد استان و نمایندگان تاکید کرد و گفت: ما با نمایندگان شهرستان ها تعامل داریم و حتی قبل از صدور حکم فرمانداران موضوع را به اطلاع آنان می رسانیم اما انتصاب افراد از وظایف دستگاه های اجرایی است و ما باید پاسخگوی مطالبات مردم و شعارهای داده شده دولت باشیم.

وی سیاست های به کار گرفته شده از سوی دولت را زمینه ساز وفاق و همدلی در کشور عنوان و اظهار کرد: یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید نزدیک کردن همه سلیقه ها برای توسعه کشور است که شواهد نشان می دهد این مساله در سطح استان زمینه ساز جهش اقتصادی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: مدیریت ارشد استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند به اولویت اول استان که توجه به معیشت مردم و ایجاد فرصت های شغلی است، جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: بر همین اساس ما هر حرکت و گفتمانی را که منجر به توسعه استان و تحرک در امور معیشتی مردم شود تقویت کرده و به شدت از مباحث و افرادی که با طرح شعارهای بیهوده، سرمایه های استان را به مسیری دیگر بکشند دوری می کنیم.

شاهرخی اجرای برنامه های توسعه در استان را حاصل ایجاد وفاق و همدلی بین نیروهای دلسوز به کشور عنوان کرد و گفت: حاصل همدلی و وفاقی که در سطح استان بوجود آمده کسب رتبه های ممتاز در زمینه نرخ رشد در بین سایر استان هاست.

وی از کسب میزبانی رویداد همدان 2018 به عنوان نمونه ای از تلاش های مسئولان همدان برای شتاب دادن به توسعه استان ارزیابی و اضافه کرد: با تلاش و رایزنی مسئولان استانی و به دلیل وجود ظرفیت های گردشگری و تاریخی در این دیار، میزبانی رویداد فراملی همدان 2018 در بین استان های مختلف کشور به همدان داده شد که این فرصتی بی نظیر برای توسعه همدان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: تیرماه سال جاری میزبان 34 کشور آسیایی هستیم که در آن هیات های فرهنگی و تجاری به این استان سفر می کنند و در نیمه دوم سال نیز نمایندگان 180 کشور در همدان حضور پیدا می کنند تا رویداد کم نظیر 2018 را برگزار کنند.

شاهرخی گفت: با همه این تلاش ها و برنامه ریزی هایی که می شود سزاوار نیست که وقتمان را صرف کارهایی کنیم که موجبات دلخوری مردم شده و اهداف دشمن که همان یاس و نومیدی از آینده است را تامین کند.

وی برگزاری همایش انیمیشن و همچنین راه اندازی دانشگاه «دی هشت» را از دیگر موفقیت های استان برشمرد و افزود: استان همدان قطب اول تولید انیمیشن در کشور است لذا همایش بزرگی با حضور 500 هنرمند برجسته و مسئولان تراز اول کشور در همدان برگزار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: برخی این همه کارهای بزرگ انجام شده را نمی بینند و فقط به ضعف های کوچکی که ممکن است در هر جا وجود داشته باشد، نگاه کرده و آنرا بزرگ می کنند تا رقیب خود را به زیر بکشند.

در پایان این مراسم مراد ناصری به عناون فرماندار جدید شهرستان نهاوند معرفی و از خدمات کریم حمیدوند که به تازگی مسئولیت فرمانداری اسدآباد را عهده دار شده است، تقدیر شد.

مراد ناصری پیش از این فرماندار شهرستان مرزی مهران در استان ایلام بوده و علاوه بر آن فرمانداری آبدانان را نیز در سال های گذشته در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات