مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه اکنون 70 هزار خانوار با جمعیتی حدود 127 هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: سال گذشته به علت خودکفایی و پایش مددجویان، تعداد خانوارهای تحت حمایت 15 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۲۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اشاره به اینکه ماهیانه بیش از 12 میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود، افزود: اکنون برای دو هزار و 900 نفر پرونده مددجویی تشکیل‌شده و در نوبت دریافت خدمات حمایتی از این نهاد قرارگرفته‌اند.                                                           

وی با اشاره به اینکه سالمندان و افراد ازکارافتاده در اولویت قرار گرفتن در چتر حمایتی این نهاد قرار دارند، اظهارداشت: اگر فردی شرایط قانونی را داشته باشد، در مدت دو هفته برای او پرونده مددجویی تشکیل می‌شود.                                                                                      

کلامی با اشاره به نحوه شناسایی نیازمندان، بیان کرد: مراکز نیکوکاری و معتمدان محل بازوهای کمیته امداد هستند و افراد نیازمند را برای حمایت به این نهاد معرفی می‌کنند.                      

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه بابیان اینکه رویکرد این نهاد مدیریت فقر است، یادآور شد: همه در مبارزه با فقر مسئول هستند. باید شاخص‌های فرهنگی در جامعه ارتقا یابند تا افزایش طلاق و اعتیاد منجر به افزایش فقر نشود.                                                 

کلامی ادامه داد: کمیته امداد در تولید فقر نقشی ندارد بلکه وارث فقری است که درگذشته به دلیل اجرای سیاست‌های غلط اقتصادی و اجتماعی تولیدشده است.                                            

وی اظهار کرد: اگر درگذشته مبارزه با فقر اقتصادی بود، اکنون این مبارزه از نوع فرهنگی است و باید فرهنگ مبارزه با فقر در جامعه نهادینه شود.                                                         

کلامی با اعلام اینکه یکی از شیوه‌های این نهاد در مبارزه با فقر، خودکفایی مددجویان است، افزود: وظیفه این نهاد ریشه‌کنی فقر است نه قابل‌تحمل کردن آن.                                                                                                                   

وی با تأکید بر اینکه باید ستاد مبارزه با فقر در کشور ایجاد شود، عنوان کرد: کمیته امداد باید در تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری مبارزه با فقر حضور و نقش فعالی داشته باشد.                            

کلامی بابیان اینکه خدمات این نهاد به مددجویان فقط پرداخت مستمری نیست، تأکید کرد: پرداخت هزینه‌های درمان، ساخت و تعمیر مسکن، اهدای جهیزیه و برگزاری اردوهای زیارتی بخشی از خدمات متنوع کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت است.                             

وی گفت: در سال گذشته مسکن 16 هزار خانوار تحت حمایت تعمیر و بهسازی شد و هشت هزار نفر نیز به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شدند.                                                      

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهار هزار و 200 خانوار خودکفا شدند، افزود: در این مدت پس از نیازسنجی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از 107 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شد و 20 هزار نفر نیز از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شدند.                                                                                          

کلامی با تأکید به اینکه افزایش صدقات، نشان‌دهنده اعتماد مردم به این نهاد است، بیان کرد: در سال 96 صدقات پرداختی مردم نیکوکار استان دو میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و به 11 میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.                                                                                     

وی با اشاره به اینکه حقوق کارکنان از بودجه دولتی این نهاد تأمین می‌شود، گفت: صدقات مردم فقط بین نیازمندان توزیع می‌شود و محل هزینه کردهای صدقات جمع‌آوری‌شده مشخص است و ما حاضریم آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.                                                                                                                                                               

 

ارسال نظرات