خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

نقش بانوان در تربیت جوانان انقلابی جهاد در راه خداست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی، گفت: نقش و اثرگذاری زنان در جامعه و تربیت جوانان انقلابی، جهاد در راه خدا است، که می تواند فرهنگ دینی را در جامعه حاکم سازد.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۵۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه بانوان کشور ما همواره دوشادوش مردان در عرصه های مختلف فعالیتهای اثر گذار دارند، اظهارداشت: زنان ایرانی با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی نشان دادند که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی حضور دارند و اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی این فعالیت‌ها را در جهت صحیح هدایت می‌کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران الگوی نوینی از زن را بر اساس آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است، که در آن بانوان در منزل و خارج از آن به عنوان انسان‌هایی تاثیرگذار مطرح هستند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فعالیت های بانوان ایرانی در دوران انقلاب گفت : با شعله ور شدن آتش انقلاب، زنان مسلمان نیز به خیابان‏ها آمدند و یا با تربیت فرزندانی در دامان پر مهرشان محبت مادری را با عشق الهی پیوند زدند و روح و جان فرزندان خود را برای رفتن به قربانگاه شهادت آماده ساختند.

امام جمعه تبریز در ادامه به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخت و گفت : با شروع جنگ، زنان در همان ماه های آغازین دفاع مقدس در خطوط مقدم جنگ در چند قدمی دشمن علاوه برکار امدادی و تشویق رزمندگان، گاهی نیز با اسلحه با دشمن می جنگیدند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از اسلام زنان را به عنوان نیمه فعال جامعه می‌داند و برای رشد و ارتقاء زنان قوانین متعددی را تصویب کرده است، تصریح کرد : یکی از تحولات مهمی که در پرتو انقلاب اسلامی در زنان ایران به وجود آمد، تحول روحی و فکری آنها بود به طوریکه از این رو پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف همچون ۸ سال دفاع مقدس و سازندگی کشور و پیشرفت‌های علمی هستیم.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در دوران انقلاب زنان در پشت جبهه خدمات ارزنده ای ارائه می کردند، افزود: بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی نقش بانوان ایران اسلامی همواره پررنگ و تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی و تربیتی کشور و در ادامه نقش ارزنده آنان در تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و با ایمان ، می توان از آنها به عنوان سرمشق و الگوی زنان جهان یاد کرد.

نقش بانوان در تربیت جوانان انقلابی جهاد در راه خداست

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: بانوان به عنوان رکن اصلی نظام خانواده نه تنها هدایت کننده فرزندان در مسیر صحیح و کسب موفقیت ها هستند، بلکه در نقش اجتماعی خود فعالیت های درخور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به جایگاه رفیع این قشر از جامعه باید در جهت موفقیت هرچه بیشتر آنان و حضور در عرصه های مختلف علم، دانش، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع برنامه های مدون برای پشتیبانی از بانوان تدوین شود.

 در ابتدای این دیدار رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی آذربایجان شرقی از عملکرد این جمعیت گزارشی ارائه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها