امام جمعه اردبیل گفت: در اوضاع حساس منطقه ایجاد هرگونه تنش و اختلاف مذهبی، قومی و سیاسی در داخل کشور از طرف هرکس باشد، خیانت و ظلم به کشور، ملت، نظام و انقلاب است و مخصوصا اگر این کار از طرف دولت مردان باشد.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۷۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

ایجاد تنش و اختلاف مذهبی در داخل، خیانت و ظلم به کشور و انقلاب است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به خسارت بیش از 80 درصدی به باغات استان در سرمای اخیر در خلخال و کوثر و مشکین شهر اظهار داشت: از مسئولین استان می خواهم با سهولت تمام و بدون اذیت و آزار، خسارت وارده را از صندوق بیمه و در صورت نداشتن بیمه از بودجه ستاد بحران استان، پرداخت نمایند.

وی افزود: از آقای استاندار می خواهم که خودشان شخصا به این پرداخت نظارت داشته باشند و باغداران عزیز و خانواده آنها را از نگرانی بیرون بیاورند.

حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت روز سربازان گمنام با تبریک این روز به این عزیزان از نقش عظیم و حیاتی نیروهای اطلاعاتی تجلیل کرد و گفت: آنها در برابر توطئه های بسیار پیچیده و وسیع و سازمان دهی شده از طرف سرویس های جاسوسی و خطرناک دنیا ایستاده اند.

وی اظهار داشت: اگر این توطئه ها خنثی نمی شد، حمام خون در کشور به راه می افتاد و معلوم نبود کشور روی پای خود بایستد. آنها همچنین در کشف و دفع باندهای فساد اقتصادی نقشی بی بدیل ایفا کرده اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: در اوضاع حساس منطقه ایجاد هرگونه تنش و اختلاف مذهبی، قومی و سیاسی در داخل کشور از طرف هرکس باشد، خیانت و ظلم به کشور، ملت، نظام و انقلاب است و مخصوصا اگر این کار از طرف دولت مردان باشد اما متاسفانه مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب، این هفته با سخنی که هم از اساس باطل است و هم موسم، موسم چنین سخنانی نیست، وحدت ملی و انسجام داخلی را نشانه رفت و این چندمین بار است که او با سخنان این چنینی هزینه سنگینی بر کشور تحمیل و وحدت ملی را مورد هجمه قرار می دهد.

وی افزود: او و هرکس که با وی هم عقیده است برای همیشه بدانند که آذری زبان مستقل نیست، لهجه است و گرامر آن به خوبی نشان می دهد که از شاخه های زبان ترکی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت روز کارگر و روز معلم مدح بلیغی از این دو رکن اصلی توسعه و اقتصاد پایدار نمود و گفت: توسعه پایدار، چهار رکن دارد؛ نیروی انسانی، علم و فن آوری، ابزار آلات و بُعد سخت افزاری، مدیرت و اطلاعات ، روز معلم و روز کارگر ، روز علم و عمل، روز تجلیل از دو عامل از عوامل چهارگانه اصل توسعه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند "امروز شما در این کشور ملاحظه کنید! هر کس از کسانی که به جایی رسیده‌اند و توانسته‌اند کار بزرگی بکنند و خدمت بزرگی انجام دهند - این بزرگان، این سرداران، این شهدا، این علما، این برجستگان و فرزانگان و مسئولان عالی رتبه، تا برسید به شخص امام بزرگوار راحل - همه رهین منّت معلّمند"

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: با مداحی و لفاظی، حق این عزیزان اداء نمی شود، در خصوص کارگران لازم است معیشت مناسب با تورم تامین و مخصوصا از اضاعه حقوق و تعدی و جفاء بعضی از کارفرمایان جلوگیری و از اضطرار کارگران سوء استفاده نشود و در خصوص عزیزان معلمین علاوه بر لزوم پرداخت معوقات، قانون هماهنگی دریافت کارکنان دولت، باید اجراء و از تبعیض بین وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه ها به جدّ خودداری گردد.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه افزود: وجود معوقات در آموزش و پرورش نشان این است که در مدیریت کشور اولویت ها لحاظ نگردیده است.

وی از وزیر جهاد به خاطر فرستادن معاون امور باغداری به منطقه تشکر کرد.

ارسال نظرات