خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

امروز شش درصد هزینه ها از جیب بیمار پرداخت می شود/امروز نگرانی‌های شبکه بهداشت از تغییر سیمای بیماری‌ها متأثر از تحولات اجتماعی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: قبل از طرح تحول سلامت به‌عنوان مهم‌ترین محور عدالت اجتماعی ۴۰درصد هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شد اما امروز بعد از طرح تحول سلامت شش درصد هزینه‌ها را بیمار پرداخت می‌کند
کد خبر: ۹۰۱۰۷۸۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به مناسبت هفته سلامت به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر، بابیان اینکه بسیاری از معضلات امروز جامعه ریشه در رفتارهای غلط ما دارد، ابراز داشت: اضافه‌وزن ۵۰درصد افراد بالای سی سال، ابتلای ۱۰درصد افراد بالای سی سال به دیابت و گرفتار شدن ۲۰درصد افراد بالای سی سال به فشارخون نشان‌دهنده رفتارهای غلط و استفاده از غذاهای پرچرب و کم‌تحرکی است.
وی با تأکید بر اینکه ریشه‌کنی بیماری‌ها همه افراد باید سلامت را جدی قلمداد کنند، افزود: در کنترل بیماری‌های واگیردار، مسری و خطرناک توانستیم به‌درستی عمل کنیم اما امروز نگرانی‌های شبکه بهداشت از بیماری‌های واگیردار نیست بلکه تغییر سیمای بیماری‌ها متأثر از تحولات اجتماعی، نگرانی ایجاد کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه حوزه بهداشت باید به دنبال افزایش سواد بهداشت و خود مراقبتی‌ها در جامعه باشد، ابراز داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، امراض، سوانح و حوادث، سرطان‌ها و تومورها ریشه در افکار ما دارد که برای مقابله با آن نیازمند حضور آگاهانه، مسئولانه و داوطلبانه مردم درصحنه سلامت هستیم.
چمن در ادامه تصریح کرد: قبل از طرح تحول سلامت به‌عنوان مهم‌ترین محور عدالت اجتماعی ۴۰درصد هزینه‌ها از جیب مردم پرداخت می‌شد اما امروز بعد از طرح تحول سلامت شش درصد هزینه‌ها را بیمار پرداخت می‌کند اما این‌همه صورت‌مسئله نیست بلکه باید در زندگی روزمره تغذیه سالم و تحرک و پرهیز از رفتارهای مخاطره‌آمیز به‌صورت فرهنگ نهادینه شود که در این رابطه همه نهادها، مسئولان و مردم دخیل هستند.
وی بابیان اینکه افزایش دانش سلامت و خود مراقبتی‌ها درنهایت به عمر طولانی و باکیفیت افراد منتهی می‌شود، ابراز داشت: باید برای تبدیل نگرش مردم به اصلاح سبک زندگی و رفتار مناسب تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه تصریح کرد: سرعت رشد این دانشگاه در یک دهه اخیر از متوسط رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بالاتر است و توانستیم در یک دهه اخیر در جذب و راه‌اندازی رشته‌های جدید، توسعه آموزش و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید موفق عمل کنیم.
چمن افزود: در بهره‌برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی در شاهرود و میامی تحولات خوبی درراه است که برای ارتقا بیش‌ازپیش سلامت و فراهم شدن تغذیه سالم همه افراد توجه به شعار سلامت را جدی قلمداد کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها