خبرهای داغ:
امام جمعه بندرگز:

دشمن درصدد شکست اقتدار نیروی انتظامی است

امام جمعه بندرگز گفت: دشمن با اجراى سناريوهاى مختلف در تلاش است ضمن شكستن هيمنه و اقتدار نيروى انتظامى، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشكنى‌ها و قانون‌شكنى‌ها منفعل و بى‌تفاوت کند.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۹۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه شهرستان بندرگز، ضمن قدردانی از زحمات پرسنل نیروی انتظامی، هدف از تخریب نیروی انتظامی را بى‌ثبات‌سازى محیط داخلى دانست و اظهار کرد: «بى‌ثبات‌سازى محیط داخلى ایران» از جمله طراحى‌هاى آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود است که با هدف «مهار» و «تغییر رفتار» جمهورى اسلامى ایران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بى‌ثبات‌سازى و ناامن‌سازى داخلى یک کشور، نیازمند شکل‌گیرى بسترها و زمینه‌هاى فراوانى چون ایجاد یأس و بدبینى در مردم نسبت به مسؤولان نظام، تشدید شکاف‌هاى اجتماعى و قومیتى، دامن زدن به آسیب‌هاى اجتماعى همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینى و... ترویج ابتذال، اباحه‌گرى و حیازدایى از زنان، تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکرى، مقاومت مدنى و قانون‌شکنى در ملاعام و مقاومت در برابر اجراى قانون توسط نیروهاى امنیتى، قضایى و انتظامى و... است.

امام جمعه بندرگز تأکید کرد: متأسفانه در روزها و هفته‌هاى اخیر شاهد آن هستیم که دشمنان نظام اسلامى پیکان حملات خود را متوجه نیروهاى خدوم و فداکار انتظامى کشور کرده‌اند و در تلاش هستند با اجراى سناریوهاى مختلف، ضمن شکستن هیمنه و اقتدار نیروى انتظامى، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشکنى‌ها و قانون‌شکنى‌ها منفعل و بى‌تفاوت کنند.

حسینی با بیان اینکه بدون تردید بخش مهمى از امنیت امروز جامعه ما از مرزهاى طولانى کشور گرفته تا جاده‌ها و شهرها و روستاها، مرهون تلاش‌هاى پیگیر و شبانه‌روزى بیش از ۴۰۰ هزار نیروى جان برکف انتظامى است، بیان کرد: براى تأمین این مهم، هر ماه تعدادى از پرسنل نیروی انتظامی مظلومانه توسط اشرار و گروهک‌هاى تروریستى و تکفیرى به شهادت مى‌رسند و تعدادى دیگر از آن‌ها توسط شبکه‌هاى ماهواره‌اى و شبکه‌هاى اجتماعى در فضاى مجازى، به ناحق مورد ناجوانمردانه‌ترین حملات قرار مى‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه معدل عملکرد نیروى انتظامى در جمهورى اسلامى ایران، از نمره قابل قبول و قابل دفاعى برخوردار است و هیچ‌کس نباید مانع اجراى قانون و برقرارى نظم و تأمین امنیت شود، متذکر شد: تأمین نظم، امنیت و آرامش در کشورى چون ایران، یقیناً کارى سخت و دشوار است و در این میان نمى‌توان برخى غفلت‌ها، کم‌کاریی‌ها و خداى ناکرده برخى رفتارهاى غیرقابل دفاع و توجیه تعدادى از مأموران انتظامى را که تحت شرایط سخت و فشارهاى روانى در محیط انجام مأموریت مرتکب مى‌شوند را کتمان کرد در عین حال این رفتارهاى حداقلى و استثنایى را نباید به کل بدنه و جایگاه این نیروها تعمیم بخشید.

امام جمعه بندرگز خاطرنشان کرد: هرگونه تضعیف جایگاه نیروى انتظامى باعث تقویت اراذل و اوباش، قانون‌شکنان، گروهک‌هاى تروریستى، اخلالگران اقتصادى و مفسدان فرهنگى و اجتماعى می‌شود.

حسینی با گرامیداشت 11 اردیبهشت‌ماه، روز کار و کارگر، کارگران را نیروهاى اصلى پیشرفت کشور دانست و افزود: در تعالیم دینى و اسلامى، به کار و کارگر جایگاه و ارزش والایى داده شده طوری‌که پیامبر (ص) بر دستان کارگر بوسه زدند و آن‌ را از عذاب آخرت مصون دانستند.

وی ادامه داد: امسال که از سوى مقام معظم رهبرى به سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است مى‌توان با برنامه‌ریزى، سیاست‌گذارى درست و با پیروی از رهنمودهاى مقام معظم رهبرى، در مسیر تحقق این شعار، حمایت از محصول کارگر ایرانى و نیز ارتقای جایگاه این نیروى پرتلاش اقتصاد کشور گام برداشت.

امام جمعه بندرگز همچنین شهادت استاد علامه مرتضى مطهرى و روز معلم را گرامی داشت و گفت: شهید مطهرى، یک روحانی عالم و بصیر، مجاهدى خستگى‌ناپذیر و معلمى روشنگر و دلسوز بود که زندگى خود را وقف تعلم و سپس تعلیم جامعه به‌ویژه نسل جوان کرد و ارشاد و رهایى آنها از خطر انحراف و کجروى با استفاده از تعالیم اسلامى را دنبال کرده بود.

 حسینی با بیان اینکه شیوه و منش شهید مطهری در هدایت‌گرى و تعلیم افراد، الگوى تمامى معلمان جامعه ما است که رسالت بزرگ تربیت آینده‌سازان جامعه اسلامى را برعهده دارند، یادآور شد: با توجه به نقش مهم و تأثیرگذار این قشر از جامعه اسلامی از مهم‌ترین اقدامات براى ارتقاى سطح نظام آموزشى کشور و تحول در آن، توجه به جایگاه معلم و ارتقاى سطح شغلى و نیز سطح حرفه‌اى و دانش آنها است که لازم است در برنامه‌ریزى‌ها و سیاستگذارى‌هاى مدنظر در نظام آموزشى کشور به طور ویژه به آن توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار