خبرهای داغ:
حجت الاسلام طاهری با توجه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص عدالت ،گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی را در راستای ایجاد عدالت در کشور کرده است.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۹۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،حجت الاسلام سید علی طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به سخنرانی امام خامنه ای (مدظله العالی)در روز یکم فروردین در حرم مطهر رضوی در رابطه با کار های صورت گرفته برای ایجاد عدالت در کشور،گفت:رهبر معظم انقلاب فرمودند ببینید که شعارهای انقلاب اسلامی بعد از چهل سال به کجا رسیده است.

وی با اشاره به مسئله  عدالت اجتماعی،اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند "ما در بحث عدالت عقبیم" و عقیده من در حال حاضر این است ولی بد خواهان ودشمنان، این حرف بنده را جور دیگری معنی کرده اند که کشور در باب عدالت اجتماعی هیچ حرکتی را انجام نداده است که این خلاف واقع است؛اگر ما در مسئله ی عدالت عقبیم معنایش این نیست که صفر هستیم.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا،اظهار کرد:نظام در بحث عدالت کارهای بسیار خوبی را انجام داده است منتهی این عدالتی که دنبالش هستیم و آرزوی ملت مسلمان است نیست،ما نسبت به قبل انقلاب چندین درجه در خصوص عدالت بالاتر آمده ایم ولی به آن صورتی که مد نظر ما است،نرسیده ایم.

حجت الاسلام سید علی طاهری با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای زیادی را در خصوص کاهش فاصله طبقاتی انجام داده است،گفت: اگر الان مقایسه کنید کشور ما را با قبل از انقلاب و بسیاری از کشورهای دیگر می‌بینید که در اینجا فاصله طبقاتی کمتر است.

وی با اشاره به آمار بانک های جهانی،خاطرنشان کرد:طبق آماری که بانک جهانی داده است ضریب جینی در قبل از انقلاب بالای50 بوده است؛ضریب جینی محاسبه ایست برای نشان دادن شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی که در کشورها انجام میگیرد.

طاهری ادامه داد: هرچه عدد این ضریب بیشتر باشد فاصله طبقاتی بیشتر است و هرچه کمتر باشد فاصله آن کمتر است،ضریب جینی تا سال ۹۴، 38 بوده یعنی اینکه 37 سال تا سال 94 از انقلاب میگذرد و فاصله طبقاتی که در قبل انقلاب بالای ۵۰ بوده ۳۸ میرسد،و فاصله فقیر و غنی به برکت جمهوری اسلامی ۱۲ عدد کم شده است.

طبق آمار هایی دیگر از بانک جهانی قشر فقیر مطلق پیش از انقلاب 46 درصد ملت ایران بوده است،یعنی نزدیک به نصف مردم کشور؛آن دسته از افرادی که تا مشکلی پیش می آید می گویند خدا پدر رضا خان را بیامرزد این آمارها را ببینند و منصفانه قضاوت کنند.

وی اضافه کرد: به برکت وجود انقلاب این آمار تا سال 93 رسیده است به 9/5 درصد،البته این مقدار هم برای ما زیاد است و ما دلمان نمیخواهد  این حجم از فقرا را داشته باشیم،اما بعد از چهل سال از 46 درصد رسیده ایم به زیر 10 درصد؛این موضوع نشان می دهد که انقلاب برای قشر فقیر قدم هایی برداشته ولی آنچه که مد نظر ما بوده نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها