خبرهای داغ:
به مناسبت سالروز شهادت شهید حاج ابراهیم رستمی صورت گرفت؛
یادواره شهدای جهادگر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب با حضور مردم و مسئولین شهرستان در تالار شهرداری این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۳۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، یادواره شهدای جهادگر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب با حضور مردم، مسئولین و اعضای بسیج کارمندی شهرستان در تالار شهرداری این شهر برگزار شد.

 نظری مدیر جهادکشاورزی شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عرض خیرمقدم به خانواده معظم شهدا و مدعوین، هدف از برگزاری چنین مراسماتی را تجلیل از آرمانهای شهدای دوران دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد و خون شهدا عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش جهادگران که امام خمینی (ره ) لقب سنگر سازان بی سنگر را به آنها داده بود، گفت: امروز امنیت و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون شهیدان دوران دفاع مقدس است.

 در ادامه دکتر حجت ترشیزی مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، اظهارداشت: واژه مبتکرانه جهاد سازندگی که تاثیرات بسیار مثبتی دارد، در سال 58 به فرمان رهبر کبیر انقلاب تشکیل شد.

 

وی افزود: در حالیکه گروه های تکفیری جهاد را به معنای جنگ و خونریزی معنا می کردن، امام(ره) که خود از بزرگترین مفسران قرن هستند، "جهاد" را با معنا و مفهوم گسترده بیان کردند و جهادگران را به سمت خدمات رسانی به روستاها و نقاط محروم گسیل داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: جهادگران در روستاها وظیفه محرومیت زدایی را برعهده داشتند تا زمانی که دفاع از کشور نیاز شد، وارد داع از کشور و جهاد و قتال در راه خدا شدند.

 

وی افزود: جهاد در دوران جنگ بعد از پشتیبانی وارد مهندسی جنگ شد و شجره طیبه ای در بعد مهندسی خود ایجاد کرد.

 

مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه؛ امروز به برکت خون شهیدانی که زنده هستند دور هم جمع شدیم تا باعث زنده شدن ما هم بشوند، عنوان کرد: استان کرمانشاه 114 شهید، 330 جانباز، 47 آزاده و 17 هزار اعزام مردمی جهادگران داشته اند که امروز 2500 نفر از ایشان جزو کارکنان جهادکشاورزی استان کرمانشاه خدمتگزار مردم هستند.

از دیگر برنامه های این مراسم، بیان خاطراتی از رشادت سنگر سازان بی سنگر توسط یکی از جهادگران استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقه و پخش نماهنگ و کلیپ های دفاع مقدس بود و در پایان مراسم به تعدادی از حاضرین به قید قرعه جوایزی اهدا گردید، همچنین در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم شهرستان شهید خیرالله احمدی فردتجلیل بعمل آمد.

 

 
 
ارسال نظرات