خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری:

با خروج آمریکا از برجام ایران از برجام و ان پی تی خارج می‌شود

امام جمعه قم با اشاره به اعلام صورت گرفته از سوی ترامپ مبنی بر خروج از برجام و تقسیم کار کشور‌های اروپایی برای ارائه شروط جدید گفت: طبق اعلام مسؤولان به صراحت اعلام می‌کنیم اگر آمریکا از برجام خارج شود، ما از برجام خارج شده و از ان پی تی هم خارج خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۵۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
با خروج آمریکا از برجام ایران از برجام و ان پی تی خارج می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به معیار‌های شناخت معروف و منکر اظهار کرد: در آیات و روایات معیار‌هایی بیان شده که می‌تواند ما را به معروف و منکر برساند.

وی با بیان اینکه اخلاق نقش مهمی در عزت آفرینی و ذلت برای فرد دارد، بیان کرد: لازم است که در برخورد، گفتار و رفتار حرمت دیگران را نگه داشته و با بزرگی و عظمت از دیگران یاد کنیم تا جامعه ما یک جامعه ارزشمند و عزت آفرین باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه نحوه سخن گفتن با مردم از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: باید آحاد مردم اخلاق دینی و اسلامی را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) گفت: مهدویت منحصر به شیعه نیست؛ مهدویت و پژوهش درباره مهدویت منحصر به مسلمانان نبوده و همه ایدان در این عرصه پژوهش می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه برخی از افراد آرزو دارند که از اصحاب حضرت مهدی (عج) باشند، بیان کرد: کسانی که منتظر هستند باید بستر‌های ظهور را فراهم کنند و این بستر سازی از مسیر تقوا پیشه کردن، رعایت اخلاق فردی و اجتماعی و... محقق می‌شود.

وی همچنین سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را گرامی داشت و اظهار کرد: جوانان ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن نشان دادند که پیرو حضرت علی اکبر (ع) هستند.

امام جمعه قم فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر را گرامی داشت و افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی بار‌ها از حقوق شما دفاع کرده و باز هم دفاع می‌کنیم؛ ارتباط کارگر و کارفرما رابطه حاکم و محکوم نیست بلکه باید رابطه اخلاقی و دینی باشد تا حرکت اقتصادی ما درست جریان پیدا کند.

وی بیان کرد: مردم انتظار دارند در سال حمایت از کالای ایرانی ارتقاء کیفیت تولید را مشاهده کنند تا مردم چشم به خارج از مرز‌ها ندوخته و از داشته‌های خود استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین مسابقاتی کم نظیر بود و از ۸۴ کشور در این مسابقات شرکت کردند و رهبری نیز تعبیرات بسیار ارزشمندی در دیدار حافظان و قاریان قرآن کریم داشتند.

وی با اشاره به اعلام روز ۲۳ اردیبهشت برای تصمیم گیری در خصوص برجام از سوی آمریکا گفت: بعد از امضای برجام نه تنها قدمی برداشته نشده بلکه آمریکا همیشه دنبال سیاست‌های ماجراجویانه و باج خواهانه در همه عرصه‌ها بوده و تضعیف برجام را دنبال کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به اظهار نظر سران کشور‌های اروپایی مبنی بر ادامه برجام اضافه کرد: آن‌ها تقسیم کار کرده‌اند و به دنبال شروط جدید هستند و تا از فعالیت موشکی جلوگیری کرده و اقتدار منطقه‌ای نیز از بین برود.

وی گفت: به صراحت اعلام می‌کنیم اگر آمریکا از برجام خارج شود، ما از برجام خارج شده و از ان پی تی هم خارج خواهیم شد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه پیش بینی‌های رهبر انقلاب در خصوص آمریکا آرام آرام محقق شد، بیان کرد: درخشش رهبر انقلاب نه تنها در فضای ایران اسلامی بلکه در سایر کشور‌ها واضح است.

وی با اشاره به برخورد یک زن پلیس با دختری که کشف حجاب کرده بود، ادامه داد: جامعه ما به برکت خون شهدا دارای آبرو و ارزش است؛ چطور می‌شود که یک نماینده مجلس لبه تیز سخنان خود را به خاطر نهی از منکر و امر به معروف متوجه پلیس کشور کرده است.

وی تاکید کرد: آیا فحاشی و کشف حجاب جرم نیست؟ آیا ساختار شکنی جرم نیست؟ آیا مناسب یک نماینده مجلس است که اینگونه از هنجار شکنان دفاع و حمایت کند؟ آیا صحیح است از سوی سیاسیون و اصحاب رسانه چنین سخنانی مطرح شود؟ بنا نیست که هر نغمه‌ای بیگانگان داشتند ما آن را تکرار کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای انتقال پایتخت رژیم صیهونیستی از تل آویو به بیت المقدس بیان کرد: این جسارت به دلیل چراغ سبز مدعیان حمایت از فلسطین به آمریکا است. سران عرب در یمن جشن عروسی را به عزا تبدیل کرده اند، این نتیجه پذیرش ولایت کفار است.
ارسال نظرات