خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون اصالت مهدویت:

همایش دکترین مهدویت حرکتی رو به جلو داشته است

رئیس کمیسیون اصالت مهدویت گفت: همایش سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر بود و می‌توان گفت: در این همایش چندگام به جلو حرکت کردیم و پیشرفت‌های بسیار زیادی حاصل شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۵۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
همایش دکترین مهدویت حرکتی رو به جلو داشته است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرت‌الله آیتی ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین همایش دکترین مهدویت که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد به ارائه گزارشی از کمیسیون اصالت مهدویت پرداخت و اظهار کرد: در این کمیسیون مجموعا ۲۳ مقاله ارائه شد و با توجه به موضوع همایش که «مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی» است، مقالات نیز حول محور همین موضوع بود.

وی افزود: مقالاتی که در این کمسیون ارائه شد به چهار بخش انعکاس دیدگاه اندیشمندان مذاهب اسلامی، مهدویت از منظر قرآن، اشتراکات شیعه و اهل سنت در زمینه مهدویت و مقالات انتقادی تقسیم می‌شد.

رئیس کمیسیون اصالت مهدویت با اشاره به اشتراکات شیعه و اهل سنت در زمینه مهدویت عنوان کرد: در این کمیسیون مقالاتی بسیار خوبی در خصوص اندیشه شیعه و اهل سنت با رویکرد حدیثی داشتیم و مقالات بسیار خوبی در این زمینه ارائه شد.

وی با اشاره به مقالات انتقادی ارائه شده در این کمیسیون ادامه داد: مقاله‌های «مهدویت در کیسانیه از وفات محمد بن حنفیه تا وفات ابوهاشم» و «نقش اندیشه‌های مهدوی شهید بلخی در تقریب مذاهب» از جمله مقاله‌های انتقادی این همایش بود.

حجت الاسلام آیتی گفت: همایش سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر بود و می‌توان گفت: در این همایش چندگام به جلو حرکت کردیم و پیشرفت‌های بسیار زیادی حاصل شده که این پیشرفت‌ها نتیجه زحمات و تلاش‌های مراکز مختلف علمی در ارائه مقالات است و امیدواریم این پیشرفت‌ها ادامه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار