گزارشی از مشکل آب روستای اسطلو سراب؛

روستای اسطلو چشم انتظار باران، همت مسئولان و ستاره ای چون استیلی

چند سالی است با توجه به تغییرات اقلیمی، مصرف بی رویه آب، حفر چاه های عمیق و غیرمجاز و کاهش نزولات آسمانی، شاهد کمبود آب به خصوص در روستاها برای کشاورزی و باغداری روستائیان هستیم.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۶۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مشکلی که خواه ناخواه همه روستاها را به نوعی درگیر خود کرده و موجب مشکلات فراوانی چون بیکاری روستائیان و مهاجرت آن ها به طرف شهرها شده است، مشکلی که روستای اسطلو(استیلی) در سراب نیز در رهگذر این مشکل شاهد رکود فعالیت کشاورزی و باغداری شده است.

مشکلی که برای حل آن مسئولان وقت اقدام به ساخت سد برای جمع آوری آب های سطحی که از دامنه کوه های اطراف جاری می شود کردند ولی با گذر زمان معلوم نیست چرا کار ساخت آن رها شده و هم اکنون معطل و منتظر مسئولانی است که روستائیان با ساخت آن بتوانند این روستای سرسبز را دوباره به لطافت و بالندگی گذشته برگردانند.

 نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل آبخیز داری و آب کشاروزی روستای اسطلو(استیلی) گفت: متاسفانه کشورمان با بحران کم آبی مواجه است ولی تکمیل روند ساخت آبخیزداری روستای استیلی می تواند یک اقدام موثر در جهت انباشت آب های زیرزمینی و دل کوه باشد که حاصل آب شدن برف هاست و یقینا این کار می تواند به رونق کشاورزی روستای استیلی کمک شایانی کند.

روستای اسطلو چشم انتظار باران، همت مسئولان و ستاره ای چون استیلی

یوسف داودی افزود: اگر این کار نیاز به خاک برداری،استفاده از ماشین های سنگین،لودر و یا بتن ریزی دارد، اعلام آمادگی می کنم که مشکل آبخیزداری این روستای پرافتخار شهرستان سراب را حل و فصل کنم.

وی اعلام آمادگی کرد با مسئولان شورای روستای استیلی در خصوص حل و فصل مشکل آّبخیزداری و آب کشاورزی این روستا، جلسه ای داشته و اقداماتی در جهت رفع آن بردارد.

داودی همچنین به عنوان نماینده مردم سراب، از شخص حمید استیلی برای حضور در سراب و روستای استیلی دعوت کرد و گفت: قطعا در این مراسم حضور خواهم داشت.

وی با اشاره به اینکه حمید استیلی اسطوره فوتبال ایران اصالتا اهل سراب و روستای اسطلو(استیلی)است، اظهارداشت: گل به یاد ماندگی حمید استیلی به تیم فوتبال آمریکا در جام جهانی 1998 هرگز از خاطرمان نمی رود و این گل، بعدها به گل قرن شهرت گرفت و نشان دهنده اهمیت اقدام ورزشکار محبوب کشورمان یعنی حمید استیلی است و نکته جالب اینکه، این ورزشکار کشورمان اصالتا اهل روستای اسطلو(استیلی) سراب است و قرار است پس از ماه مبارک رمضان، برای نخستین بار به زادگاه پدرش اش سفر کند.

روستای اسطلو چشم انتظار باران، همت مسئولان و ستاره ای چون استیلی

داودی با اشاره به اینکه روستای استیلی(اسطلو)، یکی از افتخارات سراب به شمار می رود، بیان کرد: مسئولان زیادی در کشور و سه نماینده رهبری از کشورمان در شهرآخن آلمان، اتریش و کشور مالی در قاره آفریقا و امام جمعه شهرستان نسیم شهر(بوستان) در تهران اصالتا اهل روستای استیلی هستند و برای سراب افتخار محسوب می شوند.

داودی اضافه کرد: وجود کارشناسان حقوقی، قضائی و همچنین روحانیونی که اصالتا اهل این روستا هستند، نیز اهمیت دارد.

مصطفی قهرمانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار