خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان به مصرف کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: مسئولان و ملت تعصب به مصرف تولید داخلی داشته باشند که دشمنان به این دلیل به غیض در خواهند آمد.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۰۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان اظهار داشت: استعداد آدمی در سختی‌ها شکوفا می‌شود؛ ملت ما در عین تحریم‌های استکبار جهانی پیشرفت‌ها را رقم زد.

وی با توصیه به جوانان مبنی بر فراگیری چگونگی دفاع از خود و جامعه، گفت: فرصت سربازی و حضور در بسیج را مغتنم شمارید.

امام جمعه اصفهان پرشدن شکم‌ها از حرام را مانع شنیدن حرف حق عنوان کرد و افزود: مال حرام اثرات سوءی بر انسان می‌گذارد؛ در روایت آمده کسی که مال حرام میخورد تا چهل روز دعای آن مقبول نمی‌شود؛ یکی از حقوق فرزندان بر عهده والدین تهیه رزق او از مال حلال و طیب است.

وی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل اظهار داشت: پس از انقلاب در رابطه با حمل و نقل زیربنا‌های خوبی ایجاد شده است البته هنوز نیاز به بهبود شرایط وجود دارد؛ استراحتگاه‌های بین راهی و رفاهی به اندازه کافی ایجاد شود؛ افرادی تمایل برای انجام چنین کار‌هایی دارند، ولی با موانعی روبرو هستند خیلی از مسئولان کندی در کار دارند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خواب آلودگی را یکی از دلایل عمده حوادث جاده‌ای بیان و در ادامه به روز جوان اشاره کرد و گفت: حضرت علی اکبر (ع) در سن حدود ۲۷ سالگی به شهادت رسیدند؛ ایشان برای حضرت سیدالشهدا (ع) مایه دلگرمی بودند.

وی تصریح کرد: جوانان حضرت علی اکبر (س) را الگوی خود قرار دهند؛ جوانان از اینکه در راه حق نباشند بترسند؛ تمام سعی دشمن بر ناابالی تربیت شدن جوانان دختر و پسر ما است.

امام جمعه اصفهان بیانکرد: در انتخاب معلمان باید نهایت دقت شود چرا که معلمان در تربیت و آینده یک فرد تاثیر گذارند. دانش‌آموزان را متدین، مومن و پابه رکاب جامعه اسلامی و انقلاب تربیت کنید.

وی با اشاره به سالروز شوراها، گفت: کسانی را برای مشورت انتخاب کنید که خوف از خدا داشته باشند، مخلص و کارآمد باشند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کسی که در تلاش برای رزق حلال هست مجاهد فی سبیل الله است، اظهار داشت: کارگران باید به دنبال انجام کار صحیح و با کیفیت باشند و از سستی کردن بپرهیزند.

وی با اشاره به میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: ایشان نمونه بشریت هستند، همه خواسته انبیا و اولیاء الهی توسط ایشان انجام خواهد گرفت؛ امیدواریم جزء منتظران واقعی ایشان قرار بگیریم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه سالروز میلاد امام زمان (عج) به روز سربازان گمنام نامگذاری شده است، اظهار داشت: وضعیت خوب بسیاری از مسائل امنیتی در کنار نیرو‌های مسلح، مرهون مجاهدت سربازان گمنام در شرایط و رخداد‌های مختلف است.

وی با توصیه به مدیریت صحیح مصرف آب، گفت: در مورد کمبود آب شرب همه مردم استان درگیر خواهند بود و همگی باید در مصرف آب مراعات بکنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد به مصرف کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: مسئولان و ملت تعصب به مصرف تولید داخلی داشته باشند که دشمنان به این دلیل به غیض در خواهند آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها