امام جمعه بهشهر: اگر امروز امنیت داریم مدیون تلاش نیروهای توانمند اطلاعات و سربازان امام زمان(ع) هستیم و بدانید این نیروها خاموش کار می‌کنند و علاقه‌ای ندارند رسانه‌ای شوند.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۰۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری اظهار کرد: یکی از فضایل اخلاقی که باید در خانواده‌ها و در درون جوامع بشری باید مراعات شود بحث تواضع و فروتنی است.

وی با بیان اینکه غرور یکی از عوامل مهم بیماری روحی است، افزود: فریب دنیا و عواملی که غَرور هستند را نخورید چرا که خسران زده می‌شوید.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه 6 عامل سبب غرور در انسان می‌شود، بیان کرد: گرفتاری در عبادت و غرور در بندگی اولین عامل غرور است و این مهم یکی از چالش‌های انسان در طول زندگی بشمار می‌آید.

این مسؤول با بیان اینکه غرور در خیرات و علم از دیگر غرورهای انسانی است، تصریح کرد: علم را برای افزایش کمال خود استفاده کنید نه برای غرور.

وی با بیان اینکه مومنی که راه نجات را می‌جوید باید به چند مسؤولیت بیشتر توجه کند، افزود: مراقبت از زبان، استغفار و بکا داشتن از جمله مسؤولیت‌ها برای رسیدن به نجات است.  

جباری با استناد به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: صداقت و راستگویی، رعایت عفاف و حجاب، رعایت شرم و حیا و داشتن حسن اخلاق از شرایط تکامل اسلام و دین است و هرکسی اینها را مراعات کنند اسلامش کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا گرفتار شیادان است، اظهار کرد: امروز دنیا گرفتار افرادی است که در صحنه بین‌المللی دروغ‌های آشکار می‌زنند.

امام جمعه بهشهر گفت: اگر امروزه بگوییم حاکمان منطقه‌ای از عقل و تدبیر برخوردار نیستند سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) بیان کرد: حاکمان منطقه افرادی بی‌عقل هستند چراکه همیشه طبل جنگ می‌نوازند.

خطیب نماز جمعه بهشهر با بیان اینکه حیا در جامعه کمرنگ شده است، تصریح کرد: بی بندوباری، بی حیایی، بی عفتی و بی حجابی از مواردی است که انسان را ناقص می‌کند.

جباری با تاکید بر اینکه صداقت نشان از کمال است و دروغگویی حرام است، گفت: صداقت، حجب و حیا و شکرگذاری نشان از کمال انسانی است.

وی با بیان اینکه بداخلاقی‌ها نشانه عجز است، اظهار کرد: انتشار اخباری چون قتل فرزند، خود کشی، کشتن پدر توسط پسر و... نشانه نقص و ضعف است.

امام جمعه بهشهر با تاکید بر برگزاری جشن نیمه شعبان در تمامی مساجد شهرستان، گفت: در نیمه شعبان کل شهرستان باید نورانی باشد و فضای شهر باید سرشار از جشن و سرور باشد چرا که جشن میلاد امام زمان(عج) جشن تحقق عدالت و میلاد انسانیت و مرگ ظالمان است.

وی خطاب به جوانان شهرستان افزود: جوانان، جوانی را مغتنم بشمارید و قدر این روزها را بدانید و در این مقطع نورانی به شایستگی عمل کنید.

جباری با اشاره به افتخارآفرینی بانوی بهشهری در مسابقات قرآنی، اظهار کرد: تربیت قرآنی فرزندان تنها خدمتی است که می‌توانیم نسبت به آنان داشته باشیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه باید در تربیت فرزندان احساس مسؤولیت کنیم، گفت: حضور جوانان در زندان، گرفتار شدن آنان به برخی از بداخلاقیها وهمچنین پرخاشگری جوانان درد بزرگی برای جامعه است.

وی خطاب به دولت و مسؤولان تاکید کرد: بحث بیکاری، اشتغال و ازدواج جوانان را جدی بگیرید و اجازه ندهید جوانان شما به هدر بروند.

خطیب نماز جمعه بهشهر به بدحجابی‌ها و پوشش‌های نامناسب در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: چگونه خود را مسلمان خطاب می‌کنیم در حالیکه فرزندان ما با ظاهری در جامع حضور پیدا می‌کنند که هیچ مسلمانی نمی‌پسندد.

جباری با تاکید به دیدار با ایتام و بیماران، بیان کرد: همانگونه که امنیت و زندگی برای ما مهم است سلامتی هم برای ما مهم قلمداد می‌شود و دستگاه‌های بهداشتی باید به گلایه‌ها مردم با خدمات‌دهی مناسب پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه اعتدال در خوردن را مراعات کنید، تصریح کرد: سوء تغذیه را مراعات کنید و ورزش و پیاده‌روی را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهید.

این مسؤول گفت: اگر امروز امنیت داریم مدیون تلاش نیروهای توانمند اطلاعات و سربازان امام زمان(ع) هستیم و بدانید این نیروها خاموش کار می‌کنند و علاقه‌ای ندارند رسانه‌ای شوند.

وی بااشاره به اینکه حادثه طبس برای ما شیرین و برای آمریکا تلخ بوده است، افزود: شن‌‌های طبس چشمان دشمنان را کور ساخت و باید بدانند که کوچکترین تخطی نسبت به ایران همان جریان طبس تکرار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها