خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) اذعان کرد:
حجت الاسلام مهدی جو گفت: نوع دوم دستاورد، ماهیت انقلاب است که اساسا جنس سپاه با سایر ارگان های جهان فرق می کند و این دستاورد در واقع خدمت به انسانیت در سراسر جهان است و بزرگ ترین خدمت و دستاورد انقلاب ایجاد و حفاظت از ملزومات انسانیت است.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۳۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

حجت الاسلام مهدی مهدی جو مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص دلایل تاسیس سپاه به فرمان امام خمینی ( ره ) بیان کرد سه چیز دلیل تشکیل سپاه بود که شامل نگاه بیرونی٬ نگاه داخلی و مردمی٬ و نگاه به آینده بود. این سه دلیل هر یک به تنهایی دلایل مستقلی هستند.
وی گفت: از نگاه مردمی٬ در هیچ یک از ۲ هزار و ۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی و بخش کوچکی از حکومت مشروطه و قسمتی از حکومت شیعی علوی ما تفکر استقرار شیعی را تجربه نکرده بودیم.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین اظهار کرد: ارتش، ژاندارمری و شهربانی دقیقا همان سه بازوی قدرتی بودند که در اختیار شاه و ساواک بودند. روشن است که دیدگاه مردم به این سه قدرت آنقدر زود تغییر پیدا نمی کند که بتوان برنامه های انقلاب را به روز کرد.
حجت الاسلام مهدی جو اعلام کرد حضرت امام ( ره ) باهوش و درایت و نگاه مردمی خواسته ذاتی مردم را اجابت کرد و دلیل دوم ماهیت انقلابی است که محدود به قومیت و مرز خاصی نبود یعنی به هیچ حزب و ملیت و اندیشه های فرد صرفا سیاسی وابسته نبود بلکه ماهیت انقلاب زاییده اندیشه های اسلام است.
وی افزود تعبیر اسلام امت واحده است و ادبیات اسلام نسبت به بشریت ادبیات یکپارچه می باشد چون ماهیت اسلامی محدود به مرز نیست پس طبیعتا این انقلاب به بیرون مرزها نفوذ پیدا می کند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین خاطرنشان کرد این انقلاب اگر بخواهد فراتر از مرزها برود نیاز به ابزار دارد و این ابزار شامل ابزار انتقال و پیام رسانی و ابزار مبارزه می باشد.
حجت الاسلام مهدی جو تصریح کرد: ابزار مبارزه زمانی معنا می یابد که بدانیم دشمنی که در داخل کشور بود در بیرون مرزها نیز وجود دارد و اساس موجودیت این استکبار با اساس موجودیت انقلاب اسلامی سازگار نیست.
وی ضمن اشاره به بحث آینده نگری حضرت امام ( ره ) اضافه کرد: ایشان آینده را در سه مرحله می دیدند که شامل پیش بینی حمله دشمن در هر زمان٬ نقش سازندگی بعد از جنگ و نقش بلند مدت امام در ترسیم سپاه برای زنده ماندن انقلاب در کشور است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین یادآور شد: ایشان برای اینکه انقلاب اسلامی به حیات طیبه خود ادامه دهد احساس کرد که باید نهادی به نام سپاه پاسداران ایجاد شود و به فرموده ایشان اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و با توجه به این سخن در حال حاضر در خط مقدم همه امور سپاه وجود دارد که این به دلیل ماهیت وجودی سپاه است.
حجت الاسلام مهدی جو اظهار کرد: از مهم ترین دستاورد سپاه دستاوردهای سازندگی در جهت محرومیت زدایی٬ پروژه های عمرانی٬ حفظ تمامیت ارضی با کمک ارتش٬ مبارزه با مسائل فرهنگی و در واقع می توان گفت تعامل با همه ارگان ها و سازمان ها می باشد.
وی گفت: نوع دوم دستاورد، ماهیت انقلاب است که اساسا جنس سپاه با سایر ارگان های جهان فرق می کند و این دستاورد در واقع خدمت به انسانیت در سراسر جهان است و بزرگ ترین خدمت و دستاورد انقلاب ایجاد و حفاظت از ملزومات انسانیت است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها