کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: بهترین و مناسب ترین الگوی جوانان امروز، رفتار و کردار حضرت علی اکبر(علیه السلام ) است.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۴۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام اسماعیل زمانپور در مراسم جشن روز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و بزرگداشت روز جوان در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، با تبریک اعیاد شعبانیه، ویژگی های جوان صالح و شایسته را برشمرد.

وی گفت: حضرت علی‌اكبر(علیه السلام ) در میان امام ‌زادگان واجب ‌التعظیم تنها شخصی است كه امام حسین(علیه السلام ) فرمودند: اَشبَهُ الناسِ خَلقا وَ خُلقاً و مَنطقاً بِرسولِ‌الله(صلی الله علیه و آله و سلام).

حجت الاسلام والمسلمین زمانپور، افزود: در این سه ویژگی كه امام حسین (علیه السلام ) در خصوص حضرت علی اكبر(علیه السلام ) می‌فرمایند، می‌توان دو نكته‌ از خصوصیات اخلاقی ایشان را طبیعی قلمداد كرد و آنها را متاثر از حضرت رسول دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به روایت حضرت سیدالشهد(علیه السلام )، حضرت علی اكبر(علیه السلام ) در خَلق و خُلق و منطق شبیه پیغمبر است. نكته جالب توجه كلام سیدالشهدا، خلق وجود نورانی حضرت علی‌اكبر(علیه السلام )‌ است كه می‌فرماید: به پیغمر شباهت دارد.

این کارشناس مسایل دینی گفت: پیغمبر كسی بود كه قرآن در خصوص ایشان می‌فرماید: تو تمام وجودت قرآن است؛ اخلاق، منش و روشت قرآن است، این تعبیری است كه قرآن برای پیغمبر دارد و حال مشاهده می‌كنیم كه حضرت امام حسین(علیه السلام ) می‌فرمایند: حضرت علی‌اكبر (علیه السلام ) در خَلق، خُلق و منطق شبیه پیغمبر است، یعنی ایشان انسان و فرد وارسته‌ای بوده كه با تمام وجود بندگی خدا در زندگی‌شان مشهود بوده است.

وی با بیان اینكه ولادت حضرت علی‌اكبر (علیه السلام ) با عنوان روز جوان نام‌گذاری شده است و جوانان و خصوصا سربازان باید در زندگی خود از حضرت الگو بگیرند، افزود: وقتی این روایت مقدس امام حسین (علیه السلام ) را در خصوص حضرت علی‌اكبر(علیه السلام ) مشاهده می‌كنیم باید سعی كنیم منش و روش و زندگی‌مان هم از این حضرت الگو بگیریم.

گفتنی است این جشن با مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام )، پذیرایی و اجرای مسابقات همراه بود.

ارسال نظرات