نماینده ولی‌فقیه استان البرز در جمع انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: شناخت از شهدای ایران اسلامی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۶۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در یادواره شهدای دانش‌آموز استان البرز که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج با عنوان همکلاسی آسمانی برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید به‌گونه‌ای باشد که با انجام کارهای فرهنگی گسترش یافته وکودکان، نوجوانان و جوانان از شهدای شاخص شهر خود شناخت بیشتری داشته باشند.

شناخت شهدا باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 36 هزار دانش‌آموز شهید شدند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای آگاهی بیشتر با این فرهنگ که در خلق آن دانش آموزان کشور ایفای نقش کردند باید مطالعه بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز شهدا را رهروان ولایت دانست و یادآور شد: دانش آموزان به‌خصوص دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان می‌بایست در مسیر افزایش شناخت دانش آموزان در مدارس نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های اساسی بردارند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنانش به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که از دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی به‌عنوان نجات‌غریق نام بردند اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزان عضو این اتحادیه باید زمان‌شناس باشند و برای رشد فکری، اعتقادی، برنامه‌ریزی، مطالعه و تلاش کنند.

وی ورزش، تهذیب و علم را از محورهای مهم رشد در گروه سنی دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان عضو این اتحادیه برای تقویت قوای جسمی، فکری ، اخلاقی و رفتاری خود بکوشند تا در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت موفق عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنانش به‌پای کار آمدن دشمن با همه توانش در میدان مبارزه جنگ نرم با ایران انقلابی اشاره کرد و گفت: برای مقابله با دشمن باید باقدرت دانش و بصیرت لازم عمل کرد.

امام‌جمعه کرج در ادامه ضمن تبریک روز جوان به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) به دانش آموزان گفت: از بزرگان دین و شهدا در زندگی الگو بگیرند و ولایت مدار باشید، همچنین بدانید غفلت ، بیکاری و تنبلی برای جوان مانند سم است که برای خروج از مبتلا شدن به آن باید مشارکت کنند و به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه نمایند.

آیت الله همدانی تأکید کرد: در بخش فضای مجازی نیز باید هوشیارانه عمل کرد زیرا دشمن به دنبال باور و اعتقادات دینی ملت ایران به‌ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان است.

ارسال نظرات