خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، انقلابی ماندن نیروهای مذهبی و رسیدن به قله های پیشرفت کنار گذاشتن راحت طلبی و سخت کوشی در همه عرصه هاست.
کد خبر: ۹۰۱۰۹۹۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، همایش جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان «اصحاب حق» جمعه شب با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان، در سالن شهید رجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام پناهیان در این مراسم با بیان دغدغه های فرهنگی در شرایط کنونی با طرح چند سوال در خصوص علت جا ماندن برخی از قطار انقلاب گفت: باید ریشه یابی کنیم که چرا برخی افراد مذهبی، انقلابی نمی شوند و چگونه می توانیم از میان قشر خاکستری برای خود یار گیری کرده وچه کنیم تاشعارهای سیاسی غیر انقلابی موجب جمع شدن آراء مردم در انتخابات نشود؟
وی تصریح کرد: سوالات زیادی در این زمینه داریم که همه آنها یک جواب دارد که راحت طلبی ریشه همه آنهاست و باعث می شود یک انقلابی کارش به خروج از مسیر انقلاب و حتی ضد انقلابی شدن برسد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی اندیشمندان راحت طلب تئوریزه می کنند و نگاه وابستگی را بنام تعامل معرفی کرده و استقلال کشور را زیر سوال می برند و سیاسیون راحت طلب هم وابستگی را به جهاد و ایستادگی ترجیح می دهند به همین دلیل با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: تنها با کنار گذاشتن راحت طلبی و سخت کوشی می توانیم در مقابله با تهاجم فرهنگی و ابتذال غرب بایستیم و امام راحل به دلیل اهمیت همین موضوع علیه مذهبی های راحت طلب خیلی تند بودند زیرا اگر راحت طلبی کنار گذاشته نشود هرگز مفهوم مقاومت درک نخواهد شد.
پناهیان گفت: چرا مسائل دینی که آموزش می دهیم با آنچه زندگی دینی است تفاوت دارد در حالی که این همه از ولایت حرف می زنیم و می دانیم ریشه ولایت دوری از عافیت طلبی و راحت طلبی است اما ولایی واقعی کم است.
وی اظهارداشت: مهمترین مصداق راحت طلبی در میان نیروهای انقلابی نداشتن تشکیلات منسجم است زیرا اگر هر کسی بخواهد کار خود را کند راحت است اما سرانجام ندارد و کار تشکیلاتی و گروهی سختی دارد که همه به آن اهمیت نمی دهند.
این استاد دانشگاه بیان کرد:راحت طلبی حتی در نحوه فعالیت ما تاثیر دارد و اگر بتوانیم این روش را کنار بگذاریم و کار گروهی را تمرین کنیم و با یکدیگر حرف بزنیم و تشریک مساعی صورت گیرد می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.
پناهیان اضافه کرد: راحت طلبی در عرصه سیاست هم این است که فقط از دولت انتقاد کنیم اما راهکار ندهیم در حالی که باید بدانیم یک جامعه و دولت خوب آن است که کوچک باشد و بتواند خوب کار کند و کارها با مردم باشد.
وی گفت: وقتی راحت طلب باشیم پایمان را روی پای دیگر می اندازیم و می گوییم جلوی فساد را بگیرید، قوه قضاییه فلان کار را بکند اما در واقع تا وقتی مردم راحت طلب باشند و پولشان را در بانک بگذارند و سود بگیرند و برایشان فرق نکند که تولیدی هم هست نمی توانیم جلوی فساد را بگیریم.
سبک زندگی باید تغییر کند
پناهیان تصریح کرد: باید سبک زندگی عوض شود و در کار فرهنگی راحت طلبی را کنار بگذاریم و با کار تشکیلاتی و منسجم دنبال تاثیرگذاری بیشتر باشیم.
وی گفت: یکی از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس این بود که راحت طلبی را از مردم گرفت و آنها را با سختی و مقاومت آشنا کرد به همین دلیل دستاوردهای زیادی داشت.

 منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظرات
پر بیننده ها